Page 77 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 77
načini poučevanja

– Igrati z vsako roko posebej, ob hkratnem štetju/govorjenju števil
prstov/petju notnih imen.

– Poiskati vse enake takte in jih igrati.
– Poiskati takte, ki so drugačni od vseh ostalih, in jih igrati.
– Igrati z obema rokama skupaj in počasi ob hkratnem štetju na

glas.
– Igrati celotno skladbo in jo transponirati v drugo tonaliteto.
– Igrati skladbo v izvedbi na ravni nastopa.
– Ustvariti skladbico z naslovom, npr. Jesen (ježek, lisička, listje v

vetru, pisane barve …).
Nekaj strategij vadenja za nadaljevalno učenje klavirja (povzeto, prire-
jeno in dopolnjeno po Jacobson, 2015):
– Najti težja mesta ali dele.
– Igrati ta mesta do želenega tempa; z ustreznim prstnim redom in
gibi.
– Igrati pasažo po posameznih dobah ali taktih; z vmesnimi
pavzami
– Igrati počasi – za pridobitev ponovne kontrole v skladbi ali nje-
nem delu.
– Igrati z zaprtimi očmi – za razvoj pozornosti in kinestetičnega
zavedanja.
– Igrati z vsako roko posebej, a ne prepogosto, saj se lahko upočas-
nijo koordinacija in bralne veščine; kljub temu je velikokrat nujno
– še posebej za linije kontrapunkta in v težjih odsekih ter ob zače-
tnem branju skladb.
– Igrati vsako linijo zase.
– Igrati posamezne tone namesto oktav ali akordov, še posebej, če
ima učenec majhno roko in kadar gre za skoke ali zaporedne, hi-
tre, glasne oktave oziroma akorde.
– »Igrati« po pokrovu klavirja; prsti trkajo z natančnim ritmom
in enako tonsko kvaliteto; to zmanjša vnos energije in napetosti,
odkrije tonsko in ritmično neizenačenost.
– Igrati nemo – za zmanjšanje napetosti. Posebej učinkovito je pri
spremembah pozicije roke, za kinestetično zaznati razdaljo pri
skokih in za zaznati akorde.
– Igrati tiho – zmanjša vnos energije in prepreči napetosti, kar lah-
ko olajša igranje hitrih in glasnih pasaž. Lahko se jih vadi tiho,

75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82