Page 75 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 75
načini poučevanja
– Označeni deli skladbe, igrani na pamet; z levo ali desno ali vsako
roko posebej/skupaj.
– Skladba, igrana na pamet od katerega koli označenega in izbrane-
ga mesta naprej.
– Skladba, igrana na pamet po pokrovu klavirja; z vsako roko
posebej/skupaj.
– Izvedba skladbe na ravni nastopa.
– Sledenje notnemu zapisu/taktiranje/hoja ob poslušanju posnetka.
– Analiza notnega zapisa: oblika/melodije/tonaliteta/sosledje akor-
dov/metrum/ritmični vzorci in posebnosti/tehnične pasaže/
prstni redi/gibi.
– Slušna analiza enega ali več (za morebitno primerjavo) posnetkov
skladbe ali njenega dela s pozornostjo na dinamiko/artikulaci-
jo/tempo in njegove spremembe/fraziranje/pedalizacijo. Analiza
z opazovanjem, če gre za vizualni posnetek, določene tehnične
izvedbe.
– Ustvarjanje zgodbe, ki sovpada z interpretativnimi zahtevami
skladbe; z risanjem/pisanjem/pripovedjo. Interpretacija z izraz-
nostjo te zgodbe.
– Lestvica z vsako roko posebej s pravilnim prstnim redom, počasi
in enakomerno.
– Lestvica/petprstna pozicija v določenem tempu ali dveh do treh
različnih tempih metronoma v dinamikah p, mf in f; tonsko
izenačeno.
– Lestvica/petprstna pozicija v treh različnih ritmičnih načinih,
ritmično izenačeno.
– Tehnična vaja s transpozicijo v počasnem/zmernem/hitrem
tempu.
– Tehnična vaja z raznoliko – dogovorjeno artikulacijo/dinamiko.
– Improvizacija na dano spremljavo; morda iz skladbe.
– Improvizacija na dani motiv; morda iz skladbe.
– Izdelava improvizacije z dodano ritmično/dinamično/agogično/
artikulacijsko pestrostjo.
– Variacije skladbe ali njenega dela.
– Lastna skladba z izbranim naslovom.
– Melodija pesmi po posluhu z vsako roko posebej/skupaj.
– Pesem po posluhu v različnih registrih/dinamiki/artikulaciji.
– Harmonizacija pesmi po posluhu.
73
– Označeni deli skladbe, igrani na pamet; z levo ali desno ali vsako
roko posebej/skupaj.
– Skladba, igrana na pamet od katerega koli označenega in izbrane-
ga mesta naprej.
– Skladba, igrana na pamet po pokrovu klavirja; z vsako roko
posebej/skupaj.
– Izvedba skladbe na ravni nastopa.
– Sledenje notnemu zapisu/taktiranje/hoja ob poslušanju posnetka.
– Analiza notnega zapisa: oblika/melodije/tonaliteta/sosledje akor-
dov/metrum/ritmični vzorci in posebnosti/tehnične pasaže/
prstni redi/gibi.
– Slušna analiza enega ali več (za morebitno primerjavo) posnetkov
skladbe ali njenega dela s pozornostjo na dinamiko/artikulaci-
jo/tempo in njegove spremembe/fraziranje/pedalizacijo. Analiza
z opazovanjem, če gre za vizualni posnetek, določene tehnične
izvedbe.
– Ustvarjanje zgodbe, ki sovpada z interpretativnimi zahtevami
skladbe; z risanjem/pisanjem/pripovedjo. Interpretacija z izraz-
nostjo te zgodbe.
– Lestvica z vsako roko posebej s pravilnim prstnim redom, počasi
in enakomerno.
– Lestvica/petprstna pozicija v določenem tempu ali dveh do treh
različnih tempih metronoma v dinamikah p, mf in f; tonsko
izenačeno.
– Lestvica/petprstna pozicija v treh različnih ritmičnih načinih,
ritmično izenačeno.
– Tehnična vaja s transpozicijo v počasnem/zmernem/hitrem
tempu.
– Tehnična vaja z raznoliko – dogovorjeno artikulacijo/dinamiko.
– Improvizacija na dano spremljavo; morda iz skladbe.
– Improvizacija na dani motiv; morda iz skladbe.
– Izdelava improvizacije z dodano ritmično/dinamično/agogično/
artikulacijsko pestrostjo.
– Variacije skladbe ali njenega dela.
– Lastna skladba z izbranim naslovom.
– Melodija pesmi po posluhu z vsako roko posebej/skupaj.
– Pesem po posluhu v različnih registrih/dinamiki/artikulaciji.
– Harmonizacija pesmi po posluhu.
73