Page 86 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 86
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

tehnično vajo v to tonaliteto ali v njej improvizira ob spremljavi
učitelja ali samostojno.
– Skupni pregled muzikalnih in interpretativnih vidikov skladbe:
stila, razpoloženja, čustev, dinamike, artikulacije ...
– Vodenje učenca, da najde takte in dele skladbe, ki so enaki ali po-
dobni. Učence zelo motivira, če vidijo, da ko se naučijo le en takt,
jih znajo zaigrati že vsaj dvanajst – torej toliko, kot se jih ponovi v
skladbi.
– Vodenje učenca, da najde takte in dele skladbe, ki so drugačni od
večine.
– Vodenje učenca, da najde vzorce, ki jih že obvlada: lestvične pasa-
že, sozvočne ali razložene akorde, ritmično-melodične vzorce, ki
jih pozna že iz predhodnih skladb ali pripravljalnih vaj.
– Vodenje učenca, da najde lažje in zahtevnejše dele. Zahtevnejši
deli vsebujejo spremembe ključa, tonalitete, ritma, smeri melodi-
je, dinamike, artikulacije, tempa, pozicije rok, hitre pasaže, sko-
ke, gostejšo teksturo ...
– Poudarjanje delov, za katere vemo, da so učenčeva močna kvalite-
ta in mu bodo šli dobro ter zlahka – morda lahkoten staccato, bo-
gat, poln forte ton, veliki skoki, trilčki ipd. Tudi to učence motivi-
ra, da se čim bolje in natančneje učijo.
– Vključevanje evritmičnih dejavnosti, ploskanja, trkanja, ritmič-
nega izgovarjanja besedila, štetja ritma, da ga učenec ponotranji.
– Vključevanje postopkov, ki zmanjšajo težavnost, kot so igranje z
vsako roko posebej, vadenje po delih z začetkom pri najzahtevnej-
šem, vadenje določenih delov na ustvarjalne načine; s spremembo
dinamike, artikulacije, z raznolikimi ritmičnimi načini, s tran-
spozicijo, z variacijami, uporabo elementov v improvizaciji ipd.
– Vključevanje raznolikih dejavnosti za utrjevanje posameznega
koncepta ali veščine.
Vaja:
– Triolo v določenem taktu skladbe učenec trka, ploska ali hodi ob
učiteljevi klavirski spremljavi; na četrtinke hodi, na triole naredi
tri hitre korake.
– Ponavlja ritmično-melodične motive s triolo za učiteljem in si iz-
mišlja svoje »uganke« s triolo za učitelja.
– Improvizira ob učiteljevi klavirski spremljavi, ki vključuje triole.

84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91