Page 90 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 90
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Primer 8: Po stopnicah, Ilonka Pucihar

{&44 œ œ ˙ œœ ˙ ˙˙ w
? 44 -MA LO
GOR, -MA LO DOL, IN EN SKOK,

{& ? œ œ ˙PASPETDOLœ œ ˙INZDAJGOR,˙ ˙ŠE EN wSKOK.

Jacobsonova (2006) predlaga sledeč vrstni red uvajanja novih skladb:
ton – občutek – simbol – ime. Ko je jasna slušna zaznava koncepta, ga uče-
nec preizkuša z igranjem, občuti s telesom, nato lahko prepozna zapisan
simbol za ta koncept in se nazadnje nauči ime za ta simbol. Tudi tukaj gre
torej za praktično izkušnjo pred teoretičnim razumevanjem, kar smo pou-
darili že ob vzporejanju učenja glasbe z učenjem jezika.

Vaja: Predstavitev Valčka (primer 9):

– Učitelj igra z levo roko prvih 16 taktov, ki jih učenec brez gleda-
nja notnega zapisa le posluša in pove, ali gre za akord »napetosti«
ali »sprostitve« (oziroma druge asociacije za toniko in dominan-
to). (ton)

– Nato učenec gleda učiteljevo igranje in posnema, ne da bi bral
notni zapis. (ton in občutek)

– Učenec za tem pogleda notni zapis in najde te akorde. (simbol)
Sam ali s pomočjo učitelja ustrezno poimenuje tonične in domi-
nantne akorde. (ime)

– Nato lahko po enakem postopku uvede sekvence v melodiji v tak-
tih 17–19. Učenec mora slišati ritmično-melodični vzorec, ki se
ponavlja na različnih tonih. (ton, občutek, simbol)

Če ima začetni pristop učenja skladb poudarek na slušnih predstavah,
se bodo učenci učili pozornega in natančnega poslušanja ter s tem samo-
vrednotenja, prav tako pa bodo razvijali tehnične in muzikalne sposobnos-
ti na podlagi bogatih slušnih predstav.

88
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95