Page 89 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 89
koncepti in veščine učenja klavirja

vem vidnem polju poje pesem in giba roko glede na smer melodije. Tako bo
učenec povezal slušno in vizualno predstavo ter sam našel ustrezne tone.
V primeru ritmične nenatančnosti bodo v pomoč hoja, tek, poskakovanje
in podobni ustrezni gibi glede na ritem pesmi, ob hkratnem petju ali uči-
teljevem igranju ali posnetku. Pesmi naj učenci igrajo z eno in drugo roko,
spretnejši tudi z obema skupaj; melodijo v razdalji oktave. Ko pesem obvla-
dajo, naj jo transponirajo v čim več tonalitet in dodajajo preproste sprem-
ljave - bordunsko kvinto na toniki ali glede na melodijo ustrezne tone, ki
jih prav tako najdejo po posluhu, na toniki, subdominanti, dominanti ipd.

Primer 7: Marko skače, spremljava s sozvočno kvinto

{& 44 œ œœœ œ œœœ œ œœœ ˙˙ µ {& ww ww ww ww µ
? 44 ww ww ww ww ? œœœœ œœœœ œœœœ ˙˙

Nadaljnje delo z izbrano pesmijo lahko vključuje tudi najrazličnejše
preproste variacije.

Igranje po posluhu se lahko uporablja na vseh ravneh učenja klavir-
ja. Tehnični vidiki, vaje in gibi, potrebni za izvajanje želenega tona, se zelo
dobro učijo po posluhu ob učiteljevi demonstraciji. Kljub temu je pogosto
potrebna dodatna učiteljeva pomoč za odkrivanje, kako fizično doseči že-
leno izvedbo.

5.1.2 Učenje zapisanih skladb s poudarkom na slušni predstavi
Ko se učenci pripravljajo na učenje nove zapisane skladbe, morajo imeti
slušno predstavo njenih elementov, preden jo začnejo brati.

Vaja: Pred branjem skladbe Po stopnicah v spodnjem primeru mo-
rajo učenci imeti slušno predstavo melodičnih sekund (sosednjih
tonov) in terc (skokov) ter občutek za osnovne ritmične vrednosti v
⁴⁄₄-taktovskem načinu.

87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94