Page 362 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 362
bara Kopačin

V drugi igralnici smo predvajali posnetke klasične glasbe – izbrane skladbe
z zgoščenke Mozart in Motion (Campbell 1983), ki vsebuje odlomke Mozarto-
vih skladb. Skladbe smo izbrali zato, ker so različne študije pokazale, da ima
Mozartova glasba pozitiven vpliv na intelektualni in ustvarjalni razvoj otroka
(Campbell 2004).

V tretji igralnici so otroci lahko poslušali otroške pesmice z instrumentalno
spremljavo in brez nje, ki jih poje Otroški pevski zbor RTVS. Izbrali smo otro-
ške pesmi Janeza Bitenca. Otroci so poslušali skladbe, posnete na prvi zgo-
ščenki Mavrica (Bitenc 2008). Te pesmice smo izbrali, saj smo mnenja, da je
avtor besedil in skladatelj znal poiskati idealno sozvočje med besedo in me-
lodijo. Iz besedil pesmic lahko vidimo, da je avtor izhajal predvsem iz boga-
stva otroškega doživljanja in to domišljijo, nežnost in lepoto znal prenesti v
glasbeno sporočilo, ki se nas vedno dotakne. Preproste Bitenčeve melodije
upoštevajo tudi obseg otroškega glasu.

Vse tri igralnice je bile preprosto opremljene z nekaj omarami ob steni ter
s štirimi mizami na sredini, na katerih so bile zložene namizne igre: puzzle,
vstavljanke, nizanke, kocke, kocke za razvrščanje, urejanje, vstavljanje, niza-
nje. Iger je bilo v igralnici dovolj za vse otroke, ki so se hkrati sprehajali iz
igralnice v igralnico in se igrali ob zvočni kulisi.

Vzgojiteljice so za vsakega otroka merile in si zapisovale čas njegovega za-
drževanja v posamezni igralnici, kjer se je predvajala različna glasba. Zapi-
sovale so si, kolikokrat so se otroci vračali v posamezno igralnico, kašne so
bile njihove reakcije ob slišani glasbi (petje pesmic, gibanje, ples z drugimi
otroki . . .) ter kaj so ob poslušanju zvočne kulise počeli.

Rezultati in interpretacija
Otroci so se 20 minut sprehajali iz ene igralnice v drugo in se ob igrah na mizi
in v različnih kotičkih različne igre igrali sami, v dvojicah ali največ v skupini po
tri. Na mizah so imeli v vseh treh igralnicah enake otroške namizne igre. Otro-
kom smo pred pričetkom raziskave povedali, da se lahko prosto sprehajajo
po igralnicah. Preden smo začeli predvajati glasbo, smo si z otroki ogledali
vse igre v vseh igralnicah in jim razložili pravila pri posameznih igrah.

Otrokovo vedenje ob zvočni kulisi v posamezni igralnici
ter sodelovanje z drugimi
Otroci so bili najprej v igralnici, kjer se je poslušalo aktualne popevke, torej
glasbo, ki jo lahko slišijo vsak dan na različnih radijskih postajah. V tej igralnici
so bili zelo razigrani, glasni in pri igrah je prišlo do kreganja in izločevanja.
Nekateri otroci so bili agresivni do drugih in so jemali igrače drugim otrokom

362
   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367