Page 378 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 378
dana Borota in Bojana Kralj
Preglednica 4 Rezultati t-preizkusa glede pogostosti petja uspavanke doma in v vrtcu
Trditev M N SD Korelacija t-preizkus
rp t g p
Pred spanjem Doma , , , , , ,
, , ,
V vrtcu , , , , –, ,
, , ,
Kot tolažba Doma , , , , , ,
, , ,
V vrtcu , , , , , ,
, , ,
Med pripoved. Doma , , , , ,
, ,
V vrtcu , , , , –,
, ,
Pri hranjenju Doma , , , , ,
, ,
V vrtcu , , , , ,
, ,
Na sprehodu Doma
V vrtcu
Na praznovanjih Doma
V vrtcu
Na mojo željo Doma
V vrtcu
Ko sem bil/-a bolna Doma
V vrtcu
vezanosti med odraslim in otrokom doma, kar se pogosto izraža s petjem kot
obliko komunikacije med njima (Trebuh 2006). Anketiranke so zapisale pre-
dloge, ki bi pripomogli k pogostejšemu petju uspavank v vrtcu. Izpostavljajo
potrebo po osveščenosti odraslih o pomenu uspavanke, organizirala naj bi se
izobraževanja, pogosteje naj bi se pelo tudi v dejavnostih dnevne rutine. An-
ketiranka je zapisala: »Predlagam še več petja uspavank v vrtcu. O njihovem
pomenu je treba seznaniti odrasle (starše), jih poučiti o pomenu uspavank za
otroka in odraslega, jih spodbuditi za pogostejšo rabo in tako poskrbeti tudi
za našo kulturno dediščino.«
Ugotavljamo, da je uspavanka prisotna v domačem in vrtčevskem okolju.
Otroku lahko predstavlja vez med domom in vrtcem. Smiseln je razmislek
o tesnejšem sodelovanju vzgojiteljic s starši pri oblikovanju glasbeno boga-
tega, varnega in zaupljivega vrtčevskega okolja, v katerem otrok preživi ve-
liko časa.
Sklepne ugotovitve
Uspavanka je tesno povezana z življenjem otroka v prvih letih nekoč in danes.
Petje uspavanke je za otroka eden prvih stikov z živo glasbo. Gre za intimno
doživetje med materjo in otrokom. Če predpostavljamo, da so stališča vzgo-
378
Preglednica 4 Rezultati t-preizkusa glede pogostosti petja uspavanke doma in v vrtcu
Trditev M N SD Korelacija t-preizkus
rp t g p
Pred spanjem Doma , , , , , ,
, , ,
V vrtcu , , , , –, ,
, , ,
Kot tolažba Doma , , , , , ,
, , ,
V vrtcu , , , , , ,
, , ,
Med pripoved. Doma , , , , ,
, ,
V vrtcu , , , , –,
, ,
Pri hranjenju Doma , , , , ,
, ,
V vrtcu , , , , ,
, ,
Na sprehodu Doma
V vrtcu
Na praznovanjih Doma
V vrtcu
Na mojo željo Doma
V vrtcu
Ko sem bil/-a bolna Doma
V vrtcu
vezanosti med odraslim in otrokom doma, kar se pogosto izraža s petjem kot
obliko komunikacije med njima (Trebuh 2006). Anketiranke so zapisale pre-
dloge, ki bi pripomogli k pogostejšemu petju uspavank v vrtcu. Izpostavljajo
potrebo po osveščenosti odraslih o pomenu uspavanke, organizirala naj bi se
izobraževanja, pogosteje naj bi se pelo tudi v dejavnostih dnevne rutine. An-
ketiranka je zapisala: »Predlagam še več petja uspavank v vrtcu. O njihovem
pomenu je treba seznaniti odrasle (starše), jih poučiti o pomenu uspavank za
otroka in odraslega, jih spodbuditi za pogostejšo rabo in tako poskrbeti tudi
za našo kulturno dediščino.«
Ugotavljamo, da je uspavanka prisotna v domačem in vrtčevskem okolju.
Otroku lahko predstavlja vez med domom in vrtcem. Smiseln je razmislek
o tesnejšem sodelovanju vzgojiteljic s starši pri oblikovanju glasbeno boga-
tega, varnega in zaupljivega vrtčevskega okolja, v katerem otrok preživi ve-
liko časa.
Sklepne ugotovitve
Uspavanka je tesno povezana z življenjem otroka v prvih letih nekoč in danes.
Petje uspavanke je za otroka eden prvih stikov z živo glasbo. Gre za intimno
doživetje med materjo in otrokom. Če predpostavljamo, da so stališča vzgo-
378