Page 374 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 374
dana Borota in Bojana Kralj
Preglednica 1 Stališča anketirank do uspavanke kot kulturne dediščine in tradicije
Trditev Ocena strinjanja N M SD
() () () () ()
Uspavanke so pomemben del f , ,
, , , , , , ,
kulturne dediščine. , ,
Uspavanke poznajo povsod po f , , , , ,
svetu.
, , , , ,
Uspavanke so del ljudskega f
izročila, ki ga je treba negovati in
ohranjati za prihodnje rodove.
Uspavanke so najstarejša oblika f , ,
, , , , , , ,
otroške pesmi. , ,
Nekoč so bile uspavanke f , , , , ,
neločljiv del otroštva.
V preteklosti se je otrokom pelo f , , , , ,
uspavanke pogosteje kot danes.
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) ne strinjam se, (3) ne morem se odločiti,
(4) strinjam se, (5) zelo se strinjam.
Rezultati in interpretacija
Rezultate bomo predstavili v dveh sklopih. Najprej bomo obravnavali uspa-
vanko kot del kulturne dediščine, nato pa njen pomen danes.
Uspavanka kot del kulturne dediščine in tradicije
Etnomuzikološki zapisi, ki jih hranijo na ZRC SAZU, kažejo, da je uspavanka
ena od najstarejših oblik otroške pesmi in sestavni del otroštva, kot so ga ži-
veli nekoč. Zanimala so nas stališča anketirank oz. njihovo strinjanje s trdi-
tvami, ki se nanašajo na pomen uspavanke kot kulturne dediščine.
Anketiranke uspavanko pojmujejo kot pomemben del kulturne dediščine
in tradicije, povezane z otroštvom. Zelo se strinjajo s trditvami, da je uspa-
vanka pomemben del kulturne dediščine (M = 4,63), ki jo je treba negovati in
ohranjati za prihodnje rodove (M = 4,65). Prav tako se zelo strinjajo, da so bile
nekoč uspavanke neločljivi del otroštva (M = 4,55) in da so se pele pogosteje
kot danes (M = 4,59). Uspavanko pojmujejo kot eno najstarejših oblik otroške
pesmi (M = 3,99), ki jo poznajo povsod po svetu (M = 4,24). Močna zavest an-
ketirank o uspavanki kot delu tradicije, ki jo je treba negovati in ohranjati, na-
kazuje obenem uresničevanje smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni
razvoj, še posebej v povezavi z uresničevanjem načela medkulturnega dia-
loga (Lepičnik Vodopivec in Tominc 2011). Predloga anketirank to potrjujeta:
374
Preglednica 1 Stališča anketirank do uspavanke kot kulturne dediščine in tradicije
Trditev Ocena strinjanja N M SD
() () () () ()
Uspavanke so pomemben del f , ,
, , , , , , ,
kulturne dediščine. , ,
Uspavanke poznajo povsod po f , , , , ,
svetu.
, , , , ,
Uspavanke so del ljudskega f
izročila, ki ga je treba negovati in
ohranjati za prihodnje rodove.
Uspavanke so najstarejša oblika f , ,
, , , , , , ,
otroške pesmi. , ,
Nekoč so bile uspavanke f , , , , ,
neločljiv del otroštva.
V preteklosti se je otrokom pelo f , , , , ,
uspavanke pogosteje kot danes.
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) ne strinjam se, (3) ne morem se odločiti,
(4) strinjam se, (5) zelo se strinjam.
Rezultati in interpretacija
Rezultate bomo predstavili v dveh sklopih. Najprej bomo obravnavali uspa-
vanko kot del kulturne dediščine, nato pa njen pomen danes.
Uspavanka kot del kulturne dediščine in tradicije
Etnomuzikološki zapisi, ki jih hranijo na ZRC SAZU, kažejo, da je uspavanka
ena od najstarejših oblik otroške pesmi in sestavni del otroštva, kot so ga ži-
veli nekoč. Zanimala so nas stališča anketirank oz. njihovo strinjanje s trdi-
tvami, ki se nanašajo na pomen uspavanke kot kulturne dediščine.
Anketiranke uspavanko pojmujejo kot pomemben del kulturne dediščine
in tradicije, povezane z otroštvom. Zelo se strinjajo s trditvami, da je uspa-
vanka pomemben del kulturne dediščine (M = 4,63), ki jo je treba negovati in
ohranjati za prihodnje rodove (M = 4,65). Prav tako se zelo strinjajo, da so bile
nekoč uspavanke neločljivi del otroštva (M = 4,55) in da so se pele pogosteje
kot danes (M = 4,59). Uspavanko pojmujejo kot eno najstarejših oblik otroške
pesmi (M = 3,99), ki jo poznajo povsod po svetu (M = 4,24). Močna zavest an-
ketirank o uspavanki kot delu tradicije, ki jo je treba negovati in ohranjati, na-
kazuje obenem uresničevanje smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni
razvoj, še posebej v povezavi z uresničevanjem načela medkulturnega dia-
loga (Lepičnik Vodopivec in Tominc 2011). Predloga anketirank to potrjujeta:
374