Page 376 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 376
dana Borota in Bojana Kralj
Preglednica 3 Stališča anketirank do pomena uspavanke za otrokov razvoj
Trditev Ocena strinjanja N M SD
() () () () ()
Uspavanka je prvi stik otroka f , ,
z glasbo. , , , , ,
f , ,
Petje uspavanke je intimno , , , , ,
glasbeno doživetje med
otrokom in odraslim.
Petje uspavank je način komu- f , ,
nikacije odraslega z otrokom. , , , , , , ,
f , ,
Uspavanka spodbudno vpliva
na otrokov celostni razvoj. f , , , , ,
Uspavanka spodbudno vpliva
na otrokov glasbeni razvoj. , , , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) ne strinjam se, (3) ne morem se odločiti,
(4) strinjam se, (5) zelo se strinjam.
Anketiranke izražajo skrb, da bodo uspavanke šle v pozabo, da se bodo ve-
dno manj pele in da se ne bodo več poznale. Navajajo tudi siromašenje otro-
kovega doživljanja in izgubljanje stika z otrokom. Primer zapisa: »Skrbi me,
da bi uspavanke šle v pozabo, saj jih bodo najverjetneje zasenčili predvajana
glasba in posnetki z YouTuba. Tako se bo zgubila možnost, da se med od-
raslim in otrokom ustvari neka posebna vez.« Iz odgovorov razberemo tudi
empatičnost anketirank, na primer: »Skrbi me, da otroci ne bodo imeli izku-
šenj, kako je lepo zaspati, če ti nekdo zraven poje lepo umirjeno uspavanko.
Otroci se bodo navadili zaspati z risankami in elektroniko.« Ugotavljamo, da
anketiranke poleg želje po ohranjanju uspavanke v ospredje postavljajo skrb
za otroka in njegov razvoj.
Pomen uspavanke za otrokov razvoj
Uspavanka je vez med otrokom, odraslim in glasbo (Borota 2015). Zanimajo
nas stališča anketirank do pomena, ki ga ima uspavanka za otrokov razvoj.
Anketiranke se strinjajo, da uspavanka spodbudno vpliva na otrokov celo-
stni razvoj (M = 4,21). Percepcija uspavanke odraslega je povezana s situaci-
jami, ko mati poje otroku v naročju ali pred spanjem. Tudi zato je strinjanje
anketirank s trditvami, da je petje uspavank intimno glasbeno doživetje med
otrokom in odraslim (M = 4.41) in način komunikacije odraslega z otrokom
(M = 4,38), pričakovano. Zanimive bi bile nadaljnje raziskave o povezanosti
petja uspavank z razvojem navezanosti kot dejavnega, medsebojno močno
376
Preglednica 3 Stališča anketirank do pomena uspavanke za otrokov razvoj
Trditev Ocena strinjanja N M SD
() () () () ()
Uspavanka je prvi stik otroka f , ,
z glasbo. , , , , ,
f , ,
Petje uspavanke je intimno , , , , ,
glasbeno doživetje med
otrokom in odraslim.
Petje uspavank je način komu- f , ,
nikacije odraslega z otrokom. , , , , , , ,
f , ,
Uspavanka spodbudno vpliva
na otrokov celostni razvoj. f , , , , ,
Uspavanka spodbudno vpliva
na otrokov glasbeni razvoj. , , , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) ne strinjam se, (3) ne morem se odločiti,
(4) strinjam se, (5) zelo se strinjam.
Anketiranke izražajo skrb, da bodo uspavanke šle v pozabo, da se bodo ve-
dno manj pele in da se ne bodo več poznale. Navajajo tudi siromašenje otro-
kovega doživljanja in izgubljanje stika z otrokom. Primer zapisa: »Skrbi me,
da bi uspavanke šle v pozabo, saj jih bodo najverjetneje zasenčili predvajana
glasba in posnetki z YouTuba. Tako se bo zgubila možnost, da se med od-
raslim in otrokom ustvari neka posebna vez.« Iz odgovorov razberemo tudi
empatičnost anketirank, na primer: »Skrbi me, da otroci ne bodo imeli izku-
šenj, kako je lepo zaspati, če ti nekdo zraven poje lepo umirjeno uspavanko.
Otroci se bodo navadili zaspati z risankami in elektroniko.« Ugotavljamo, da
anketiranke poleg želje po ohranjanju uspavanke v ospredje postavljajo skrb
za otroka in njegov razvoj.
Pomen uspavanke za otrokov razvoj
Uspavanka je vez med otrokom, odraslim in glasbo (Borota 2015). Zanimajo
nas stališča anketirank do pomena, ki ga ima uspavanka za otrokov razvoj.
Anketiranke se strinjajo, da uspavanka spodbudno vpliva na otrokov celo-
stni razvoj (M = 4,21). Percepcija uspavanke odraslega je povezana s situaci-
jami, ko mati poje otroku v naročju ali pred spanjem. Tudi zato je strinjanje
anketirank s trditvami, da je petje uspavank intimno glasbeno doživetje med
otrokom in odraslim (M = 4.41) in način komunikacije odraslega z otrokom
(M = 4,38), pričakovano. Zanimive bi bile nadaljnje raziskave o povezanosti
petja uspavank z razvojem navezanosti kot dejavnega, medsebojno močno
376