Page 405 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 405
Gibalna/športna (ne)aktivnost vzgojiteljic

Preglednica 2 Ocena kompetentnosti za izvajanje gibalnih/športnih aktivnosti v vrtcu
z vidika načrtovanja

Trditev AS ± SO p
, ± ,
Znam oblikovati učno pripravo za uro gibalnih/športnih
aktivnosti , ± , U = ; p = ,

Znam načrtovati program gibalnih/športnih aktivnosti z , ± , U = ,; p = ,
didaktičnega vidika
, ± , U = ,; p = ,
Znam načrtovati svoj strokovni razvoj in vseživljenjsko
učenje , ± , U = ,; p = ,

Znam načrtovati program gibalnih/športnih aktivnosti s , ± ,
količinskega vidika
, ± , U = ; p = ,
Znam načrtovati program gibalnih/športnih aktivnosti z
organizacijskega vidika , ± , U = ; p = ,

Znam prepoznati gibalno nadarjene otroke ter
prilagajati delo njihovim posebnostim

Znam prepoznati otroke s posebnostmi v gibalnem
razvoju in prilagajati delo njihovim posebnostim

Znam pripraviti letni program gibalnih/športnih
aktivnosti

Opombe AS – aritmetična sredina, SO – standardni odklon, p – statistično značilna razlika v
oceni kompetentnosti med gibalno/športno aktivnimi in neaktivnimi vzgojiteljicami.

kompetenco znanja oblikovanja učne priprave za uro gibalnih/športnih ak-
tivnosti (AS = 5,2), najnižje pa kompetenco znanja priprave letnega programa
gibalnih/športnih aktivnosti za otroke (AS = 4,3).

Skupina gibalno/športno aktivnih vzgojiteljic statistično značilno višje
ocenjuje naslednje kompetence izvajanja gibalnih/športnih aktivnosti z vi-
dika organiziranja (preglednica 3): sposobna sem organizirati izvajanje gi-
balnih/športnih aktivnosti (G/Š aktivne 5,15 ± 0,74; G/Š neaktivne 4,44 ± 0,98;
U = 183; p = 0,011), znam organizirati didaktične gibalne igre (G/Š aktivne
5,15 ± 0,61; G/Š neaktivne 4,61 ± 0,98; U = 212; p = 0,040), znam organizirati
gibalne/športne aktivnosti v naravi (G/Š aktivne 5,3 ± 0,56; G/Š neaktivne
4,65 ± 0,86; U = 168; p = 0,007) ter sposobna sem načrtovati in izvajati gi-
balne/športne aktivnosti otrok s posebnostmi v gibalnem razvoju (G/Š ak-
tivne 4,29 ± 0,91; G/Š neaktivne 3,67 ± 1,0; U = 205; p = 0,041).

Vzgojiteljice, ki delajo z otroki v prvem starostnem obdobju, pri izvajanje
gibalnih/športnih aktivnosti v vrtcu z vidika organiziranja najvišje ocenjujejo
kompetenco znanja organizacije gibalnih/športnih aktivnosti v naravi (AS =
5,1), najnižje pa kompetenco načrtovanja in izvajanja gibalnih/športnih aktiv-
nosti otrok s posebnostmi v gibalnem razvoju (AS = 4,1).

Skupina gibalno/športno aktivnih vzgojiteljic statistično značilno višje

405
   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410