Page 404 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 404
ej Plevnik in Tanja Peternelj

Preglednica 1 Ocena kompetentnosti za izvajanje vsebin področij dejavnosti
v predšolski vzgoji

Področje dejavnosti AS ± SO p
U = , p = ,
Gibanje , ± ,
Umetnost , ± ,
Jezik , ± ,
Družba , ± ,
Narava , ± ,
Matematika , ± ,

Opombe AS – aritmetična sredina, SO – standardni odklon, p – statistično značilna razlika v
oceni kompetentnosti med gibalno/športno aktivnimi in neaktivnimi vzgojiteljicami.

Z vidika izvajanja posameznih področij dejavnosti smo vzgojiteljice najprej
povprašali o njihovi oceni kompetentnosti za izvajanje posamezne vsebine
(preglednica 1).

Skupina gibalno/športno (G/Š) aktivnih vzgojiteljic statistično značilno
višje ocenjuje svojo kompetentnost za izvajanje vsebin področja gibanja (G/Š
aktivne 5,12 ± 0,69; G/Š neaktivne 4,5 ± 0,99; U = 196, p = 0,022). Ocena kompe-
tentnosti za izvajanje drugih področij se med omenjenima skupinama statis-
tično značilno ne razlikuje. Vzgojiteljice, ki delajo z otroki v prvem starostnem
obdobju, najvišje ocenjujejo svojo kompetentnost za izvajanje dejavnosti s
področij gibanja, umetnosti in jezika, slabše pa ocenjujejo kompetence za
izvajanje vsebin matematike.

Skupina gibalno/športno aktivnih vzgojiteljic statistično značilno višje
ocenjuje naslednje kompetence izvajanja gibalnih/športnih aktivnosti z vi-
dika načrtovanja (preglednica 2): znam pripraviti letni program gibalnih/
športnih aktivnosti (G/Š aktivne 4,61 ± 0,83; G/Š neaktivne 3,78 ± 1,11; U =
173; p = 0,010), znam prepoznati otroke s posebnostmi v gibalnem razvoju in
prilagajati delo njihovim posebnostim (G/Š aktivne 4,71 ± 1,0; G/Š neaktivne
4,11 ± 1,0; U = 207; p = 0,048), znam načrtovati program gibalnih/športnih ak-
tivnosti z organizacijskega vidika (G/Š aktivne 4,82 ± 0,83; G/Š neaktivne 4,11
± 1,02; U = 187,5; p = 0,016), znam načrtovati program gibalnih/športnih aktiv-
nosti s količinskega vidika (G/Š aktivne 4,82 ± 0,80; G/Š neaktivne 4,06 ± 1,0;
U = 184,5; p = 0,013), znam načrtovati program gibalnih/športnih aktivnosti z
didaktičnega vidika (G/Š aktivne 5,00 ± 0,78; G/Š neaktivne 4,22 ± 0,94; U =
178; p = 0,009) ter znam načrtovati svoj strokovni razvoj in vseživljenjsko uče-
nje (G/Š aktivne 4,85 ± 0,75; G/Š neaktivne 4,28 ± 0,83; U = 186,5; p = 0,019).
Vzgojiteljice, ki delajo z otroki v prvem starostnem obdobju, pri izvajanju
gibalnih/športnih aktivnosti v vrtcu z vidika načrtovanja najvišje ocenjujejo

404
   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409