Page 88 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 88
ksandra Šindić

Konvencija o pravima djeteta. 1989. http://ombudsman.co.me/djeca/docs/
konvencijaopravimadjeteta.doc

Kordeš Demšar, M. 2007. »Pedagogika Montessori.« Sodobna pedagogika 58 (4):
80–91.

Montesori, M. 2003. Upijajući um. Beograd: DN Centar.
Okvirni zakon o predškolskom odgoju i obrazovanju u Bosni i Hercegovini.

2018. Službeni glasnik Bosne i Hercegovine, br. 12.
Papić, Ž. 2017. Siromaštvo i radničko siromaštvo u BiH. Sarajevo: Forum lijeve ini-

cijative.
Rajović, R. 2010. Metodički priručnik za vaspitače. Vršac: Visoka škola strukovnih

studija za obrazovanje vaspitača Mihajlo Pavlov.
Rajović, R., A. Šindić i D. Čampara. 2014. »NTC program na jasličkom uzrastu.«

U Kvalitet vaspitno-obrazovnog rada: zbornik radova 2. skupa pedagoga, ur.
M. Ilić, 145–159. Banja Luka: Društvo pedagoga RS.
Rajović, R., A. Šindić i N. Suzić. 2015. »Habit of Solid Food Conformmation
Preschool-Aged Children and Its Potential Role in Cognitive Develop-
ment.« U Vzgojno-izobraževalne perspektive: obzorja učenja, ur. T. Grušov-
nik, 378–393. Koper: Univerza na Primorskem.
Roberts, K. 2009. Early Home Learning Matters. London: Family and Parenting
Institute.
Slunjski, E. 2011. Kurikulum ranog odgoja. Zagreb: Školska knjiga.
Suzić, N. 2012. Futurologija. Banja Luka: Ektos.
Stewart, I., i V. Joins. 2011. Savremena transakciona analiza. Novi Sad: Psihopolis
institut.
Stojaković, P. 2000. Darovitost i kreativnost. Srpsko Sarajevo: Zavod za udžbe-
nike i nastavna sredstva Republike Srpske.
Šindić, A. 2018. Upoznavanje predškolske djece s okolinom i društvenom sredi-
nom. Banja Luka: Filozofski fakultet.
Ustav Bosne i Hercegovine. 1995. http://www.ccbh.ba/public/down/USTAV
_BOSNE_I_HERCEGOVINE_srp.pdf

Perspektive vzgoje otrok prvega starostnega obdobja
v Bosni in Hercegovini
Raziskavo so spodbudila protislovja med sodobnimi znanstvenimi raziskovanji
in trendi, ki kažejo na odločilen vpliv zgodnjega otroštva in podpore najm-
lajšim otrokom na razvoj osebnosti in družbe, ter realnost predšolske vzgoje
v BiH. S kvalitativno analizo SWOT, z vstopanjem na področje pedagoške fu-
turologije, smo poskusili raziskati in dolgoročno opredeliti strateške kompo-
nente razvoja ter organizacije vzgoje otrok v prvem starostnem obdobju v
BiH, in sicer s stališča vzgojiteljev. Cilji raziskave so ugotovljanje vizije vzgo-
jiteljev, razumevanje misije vrtca ter prikaz internih in eksternih možnosti ter
ovir za optimalno organizacijo predšolske vzgoje otrok v prvem starostnem

88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93