Page 191 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 191
Različni pristopi k spodbujanju razvoja inkluzivnih kompetenc študentov razrednega pouka
Spreminjanje v odprtosti do inkluzije
Študentke so v refleksijah (13 citatov) izpostavile, da so izhajale iz predhodnih
prepričanj o otrocih s PP, vnaprej so imele izoblikovana tudi prepričanja o
njihovih zmožnostih.
Delo s takšnimi otroci je po mojem mnenju precej zahtevno zaradi spe-
cifičnih potreb otrok [P. S.].
Pri načrtovanju delavnice smo se morali ves čas opominjati, da bodo
naši obiskovalci otroci s PP in da vsebine ne smejo biti prezahtevne [Š.
K.].
Kljub vnaprej izoblikovanim prepričanjem o zmožnostih otrok s PP in in-
kluziji nasploh pa je iz refleksij razvidno, da so jih študentke na osnovi lastne
izkušnje uspele modificirati. Spremembe so razvidne iz 17 citatov.
Na koncu se je izkazalo, da je bil naš strah zaman [M. Š.].
Prav vsak otrok ima v sebi močne točke, skozi katere se izraža, po-
membno je le, da jih poiščemo in ga motiviramo za izražanje [N. D.].
Zdaj lažje razumem, kako mora biti učitelj prilagodljiv pri poučevanju
otrok s PP [S. F.].
Da je bila izkušnja delavnic za študentke pozitivna in dragocena, je razvi-
dno tudi iz povečanja motiviranosti in zbujanja dodatnega interesa za tovr-
stno delovanje.
V prihodnosti si želim še čim več izkušenj na tem področju, saj nas to
vse zares bogati. Na ta način delamo na našem profesionalnem razvoju
[A. M.].
In vse to mi je vlilo še več elana, energije in volje tako za nadaljnji študij
kot za delo z različnimi skupinami otrok ne glede na vsebino dejavnosti
[K. M.].
Kar smo doživele med načrtovanjem in izvedbo teh delavnic, je nepre-
cenljivo, zato bi bilo koristno, da bi imeli priložnost doživeti čim več ta-
kšnih izkušenj [P. S.].
Povezanost med posamezni pojmi v preverjanih kategorijah
Navzkrižna analiza kvalitativnih pojmov (preglednica 2) je pokazala, da med
njimi prihaja do povezav. Izgrajevanje kompetenc se povezuje s študento-
vim prepričanjem o otrocih s PP, primanjkovanjem priložnosti, ki jih imajo za
delo z njimi, sodelovanjem z drugimi študenti in mentorji, ki jih pri delavnicah
191
Spreminjanje v odprtosti do inkluzije
Študentke so v refleksijah (13 citatov) izpostavile, da so izhajale iz predhodnih
prepričanj o otrocih s PP, vnaprej so imele izoblikovana tudi prepričanja o
njihovih zmožnostih.
Delo s takšnimi otroci je po mojem mnenju precej zahtevno zaradi spe-
cifičnih potreb otrok [P. S.].
Pri načrtovanju delavnice smo se morali ves čas opominjati, da bodo
naši obiskovalci otroci s PP in da vsebine ne smejo biti prezahtevne [Š.
K.].
Kljub vnaprej izoblikovanim prepričanjem o zmožnostih otrok s PP in in-
kluziji nasploh pa je iz refleksij razvidno, da so jih študentke na osnovi lastne
izkušnje uspele modificirati. Spremembe so razvidne iz 17 citatov.
Na koncu se je izkazalo, da je bil naš strah zaman [M. Š.].
Prav vsak otrok ima v sebi močne točke, skozi katere se izraža, po-
membno je le, da jih poiščemo in ga motiviramo za izražanje [N. D.].
Zdaj lažje razumem, kako mora biti učitelj prilagodljiv pri poučevanju
otrok s PP [S. F.].
Da je bila izkušnja delavnic za študentke pozitivna in dragocena, je razvi-
dno tudi iz povečanja motiviranosti in zbujanja dodatnega interesa za tovr-
stno delovanje.
V prihodnosti si želim še čim več izkušenj na tem področju, saj nas to
vse zares bogati. Na ta način delamo na našem profesionalnem razvoju
[A. M.].
In vse to mi je vlilo še več elana, energije in volje tako za nadaljnji študij
kot za delo z različnimi skupinami otrok ne glede na vsebino dejavnosti
[K. M.].
Kar smo doživele med načrtovanjem in izvedbo teh delavnic, je nepre-
cenljivo, zato bi bilo koristno, da bi imeli priložnost doživeti čim več ta-
kšnih izkušenj [P. S.].
Povezanost med posamezni pojmi v preverjanih kategorijah
Navzkrižna analiza kvalitativnih pojmov (preglednica 2) je pokazala, da med
njimi prihaja do povezav. Izgrajevanje kompetenc se povezuje s študento-
vim prepričanjem o otrocih s PP, primanjkovanjem priložnosti, ki jih imajo za
delo z njimi, sodelovanjem z drugimi študenti in mentorji, ki jih pri delavnicah
191