Page 187 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 187
lični pristopi k spodbujanju razvoja inkluzivnih kompetenc študentov razrednega pouka
Preglednica 1 Pojmi in kategorije
Kategorije Pojmi f f
Pričakovanja, izzivi in Primanjkovanje priložnosti ,
soočanje z njimi Strah pred neučinkovitostjo v novih okoliščinah ,
Izzivi pri načrtovanju
Profesionalni in Pristopi k načrtovanju ,
osebnostni razvoj Izgrajevanje kompetenc ,
študenta Sodelovanje ,
Integracija teorije in prakse ,
Spreminjanje v Osebni razvoj
odprtosti do inkluzije Izkušnja lastne učinkovitosti v novih okoliščinah ,
Prepričanje o otrocih s PP ,
Skupaj Sprememba prepričanj ,
Motiviranost in dodatni interes ,
,
,
,
Rezultati in razprava
V pričujočem prispevku se osredotočamo predvsem na ugotavljanje učinko-
vitosti prožnih oblik poučevanja in učenja pri razvoju inkluzivnih kompetenc
študentov pedagoških smeri. Zato smo se osredotočili le na vsebine, ki so jih
študenti reflektirali v okviru dveh vprašanj. Pri tem nas je zanimalo, s katerimi
izzivi so se študenti srečevali pred načrtovanjem delavnic, kako so pristopili k
načrtovanju delavnic, kako so se ob tem razvijali v profesionalnem in osebno-
stnem smislu ter ali so delavnice povzročile spremembo v njihovih prepriča-
njih in motiviranosti za različne oblike nadaljnjega dela z otroki s PP. Z analizo
podatkov smo identificirali 12 pojmov. Te smo glede na fokus raziskave razde-
lili v tri kategorije, in sicer: Pričakovanja, izzivi in soočanje z njimi, Profesionalni
in osebnostni razvoj študenta in Spreminjanje v odprtosti do inkluzije.
V prvo kategorijo, Pričakovanja, izzivi in soočanje z njimi, smo združili na-
slednje pojme: primanjkovanje priložnosti, strah pred neučinkovitostjo v no-
vih okoliščinah, izzivi pri načrtovanju in pristopi k načrtovanju. V drugo kate-
gorijo, Profesionalni in osebnostni razvoj študenta, smo uvrstili pojme: izgra-
jevanje kompetenc, sodelovanje, integracija teorije in prakse, izkušnja lastne
učinkovitosti v novih okoliščinah ter osebni razvoj. V tretjo kategorijo, Spre-
minjanje v odprtosti do inkluzije, pa smo uvrstili pojme: prepričanja o otrocih s
PP, sprememba prepričanj ter motiviranost in dodatni interes. Število citatov
za posamezni pojem in njihove frekvence so predstavljeni v preglednici 1.
V nadaljevanju s pomočjo pojmov opišemo na novo oblikovane kategorije
in odgovorimo na zastavljena raziskovalna vprašanja.
187
Preglednica 1 Pojmi in kategorije
Kategorije Pojmi f f
Pričakovanja, izzivi in Primanjkovanje priložnosti ,
soočanje z njimi Strah pred neučinkovitostjo v novih okoliščinah ,
Izzivi pri načrtovanju
Profesionalni in Pristopi k načrtovanju ,
osebnostni razvoj Izgrajevanje kompetenc ,
študenta Sodelovanje ,
Integracija teorije in prakse ,
Spreminjanje v Osebni razvoj
odprtosti do inkluzije Izkušnja lastne učinkovitosti v novih okoliščinah ,
Prepričanje o otrocih s PP ,
Skupaj Sprememba prepričanj ,
Motiviranost in dodatni interes ,
,
,
,
Rezultati in razprava
V pričujočem prispevku se osredotočamo predvsem na ugotavljanje učinko-
vitosti prožnih oblik poučevanja in učenja pri razvoju inkluzivnih kompetenc
študentov pedagoških smeri. Zato smo se osredotočili le na vsebine, ki so jih
študenti reflektirali v okviru dveh vprašanj. Pri tem nas je zanimalo, s katerimi
izzivi so se študenti srečevali pred načrtovanjem delavnic, kako so pristopili k
načrtovanju delavnic, kako so se ob tem razvijali v profesionalnem in osebno-
stnem smislu ter ali so delavnice povzročile spremembo v njihovih prepriča-
njih in motiviranosti za različne oblike nadaljnjega dela z otroki s PP. Z analizo
podatkov smo identificirali 12 pojmov. Te smo glede na fokus raziskave razde-
lili v tri kategorije, in sicer: Pričakovanja, izzivi in soočanje z njimi, Profesionalni
in osebnostni razvoj študenta in Spreminjanje v odprtosti do inkluzije.
V prvo kategorijo, Pričakovanja, izzivi in soočanje z njimi, smo združili na-
slednje pojme: primanjkovanje priložnosti, strah pred neučinkovitostjo v no-
vih okoliščinah, izzivi pri načrtovanju in pristopi k načrtovanju. V drugo kate-
gorijo, Profesionalni in osebnostni razvoj študenta, smo uvrstili pojme: izgra-
jevanje kompetenc, sodelovanje, integracija teorije in prakse, izkušnja lastne
učinkovitosti v novih okoliščinah ter osebni razvoj. V tretjo kategorijo, Spre-
minjanje v odprtosti do inkluzije, pa smo uvrstili pojme: prepričanja o otrocih s
PP, sprememba prepričanj ter motiviranost in dodatni interes. Število citatov
za posamezni pojem in njihove frekvence so predstavljeni v preglednici 1.
V nadaljevanju s pomočjo pojmov opišemo na novo oblikovane kategorije
in odgovorimo na zastavljena raziskovalna vprašanja.
187