Page 247 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 247
Anketiranje tretješolcev s spletnim vprašalnikom
Preglednica 4 Dopolnitev povedi »Reševanje ankete na papirju je dobro, ker . . .«
Kategorije Reševanje ankete na papirju je dobro, ker . . .
Pisanje samo ker rada pišem
mi je všeč pisati
Je lažje, hitreje pišeš 2×
ker se pravilno naučiš pisati
Raba papirja vadiš pisanje
Več znanja
Ni dobro ker veš
Ne vem je lažje
gre bol hitro
gre hitreje
ti ne rabi učitelica pomagat
je na papirju
imaš pred sabo papir
lahko papir spraviš in pogledaš čez nekaj let
lahko brišeš
več znaš
ker se naučiš
se naučiš
ni dobro 2×
je težje
Ne vem 6×
Iz odgovorov tretješolcev o tem, zakaj je izpolnjevanje vprašalnika na raču-
nalniku dobro, lahko sklepamo, da to dejavnost povezujejo zlasti s priložno-
stjo rabe informacijske tehnologije v fizični obliki, saj je ta dejavnost zanje
»zanimiva« in »zabavna«. Iz tega lahko sklepamo, da predstavlja dejavnost,
ki vključuje aktivnosti na računalniku oz. spletu, pomembno obliko motiva-
cije za to starostno skupino. Kot v svoji raziskavi o bralni motivaciji ugotavlja
Pirih (2015), pa to velja tudi za starejše osnovnošolce. Presenetljiv pa je po-
datek, da otroci izpolnjevanje vprašalnika na računalniku povezujejo tudi s
pridobivanjem več znanja, saj imajo občutek, da se pri tem več naučiš oz. več
znaš. Pri tem je še posebej zanimiv odgovor učenca, ki je navedel, da je »od-
visen«, iz česar bi lahko sklepali, da odvisnost v tem primeru ne dojema kot
nekaj negativnega, temveč da je tovrstna dejavnost dobra že zato, ker je zanj
nekaj običajnega.
Zanimalo nas je pa tudi, kako tretješolci zaznavajo izpolnjevanje vprašal-
nika s pisalom na papirju. Kot je razvidno iz preglednice 4, tretješolci pozi-
tivne plati izpolnjevanja vprašalnika na papirju vidijo zlasti v samem pisanju,
iz česar lahko sklepamo, da se zavedajo, da je pisanje pomembno in da ga je
smiselno še vaditi. Pet učencev je navedlo, da je izpolnjevanje vprašalnika na
247
Preglednica 4 Dopolnitev povedi »Reševanje ankete na papirju je dobro, ker . . .«
Kategorije Reševanje ankete na papirju je dobro, ker . . .
Pisanje samo ker rada pišem
mi je všeč pisati
Je lažje, hitreje pišeš 2×
ker se pravilno naučiš pisati
Raba papirja vadiš pisanje
Več znanja
Ni dobro ker veš
Ne vem je lažje
gre bol hitro
gre hitreje
ti ne rabi učitelica pomagat
je na papirju
imaš pred sabo papir
lahko papir spraviš in pogledaš čez nekaj let
lahko brišeš
več znaš
ker se naučiš
se naučiš
ni dobro 2×
je težje
Ne vem 6×
Iz odgovorov tretješolcev o tem, zakaj je izpolnjevanje vprašalnika na raču-
nalniku dobro, lahko sklepamo, da to dejavnost povezujejo zlasti s priložno-
stjo rabe informacijske tehnologije v fizični obliki, saj je ta dejavnost zanje
»zanimiva« in »zabavna«. Iz tega lahko sklepamo, da predstavlja dejavnost,
ki vključuje aktivnosti na računalniku oz. spletu, pomembno obliko motiva-
cije za to starostno skupino. Kot v svoji raziskavi o bralni motivaciji ugotavlja
Pirih (2015), pa to velja tudi za starejše osnovnošolce. Presenetljiv pa je po-
datek, da otroci izpolnjevanje vprašalnika na računalniku povezujejo tudi s
pridobivanjem več znanja, saj imajo občutek, da se pri tem več naučiš oz. več
znaš. Pri tem je še posebej zanimiv odgovor učenca, ki je navedel, da je »od-
visen«, iz česar bi lahko sklepali, da odvisnost v tem primeru ne dojema kot
nekaj negativnega, temveč da je tovrstna dejavnost dobra že zato, ker je zanj
nekaj običajnega.
Zanimalo nas je pa tudi, kako tretješolci zaznavajo izpolnjevanje vprašal-
nika s pisalom na papirju. Kot je razvidno iz preglednice 4, tretješolci pozi-
tivne plati izpolnjevanja vprašalnika na papirju vidijo zlasti v samem pisanju,
iz česar lahko sklepamo, da se zavedajo, da je pisanje pomembno in da ga je
smiselno še vaditi. Pet učencev je navedlo, da je izpolnjevanje vprašalnika na
247