Page 244 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 244
va Bratož
Se strinjam Srednje se strinjam Se ne strinjam
Slika 2 Tristopenjska lestvica s simboli
S tem vprašalnikom želimo izvedeti tvoje razmišljanje o različnih tujih jezikih, na primer an-
gleščini, italijanščini, hrvaščini. Najprej te prosimo, da prebereš nekaj stavkov in se odločiš,
koliko se z njimi strinjaš.
Če se z določeno trditvijo strinjaš, klikni pod
Če se z določeno trditvijo srednje strinjaš, klikni pod
Če se z določeno trditvijo ne strinjaš, klikni pod
Klikni tisti odgovor, za katerega misliš, da bi najbolje opisal tvoje mišljenje. Naj te ne skrbi, ni
pravilnih ali napačnih odgovorov.
Slika 3 Uvodno besedilo vprašalnika
(slika 2). Pri izbiri oblike vprašalnika pa smo v spletni aplikaciji Enka izbrali ti-
sto, ki je namenjena otrokom: vsebuje različne barve, na njej so slike otrok
ipd. Na uvodno stran smo dodali besedilo (slika 3), v katerem je natančno ra-
zloženo, kaj od otrok pričakujemo, in kjer smo poudarili, da ni pravilnih ali
napačnih odgovorov.
Rezultati raziskave in razprava
Stališča otrok do izpolnjevanja spletnega vprašalnika in njihovo percepcijo
težavnosti tovrstne dejavnosti smo ugotavljali z vprašanji, pri katerih so ude-
leženci odgovarjali z da, ne ali ne vem (preglednica 1).
Najprej smo želeli ugotoviti, ali je učencem učiteljica pomagala pri prijavi
na splet in pri vpisu naslova vprašalnika na računalniku. 68 vprašanih je pri-
trdilo, da jim je učiteljica pomagala, 21 je izbralo odgovor »ne«, 11 učen-
cev pa »ne vem«. Podobni rezultati so tudi pri drugem vprašanju (63 vpra-
šanih je pritrdilo, 29 je izbralo »ne«, 9 pa »ne vem«). Pri tretjem vprašanju,
kjer so se morali učenci odločiti, ali bi lahko sami izpolnili vprašalnik, pa jih
je kar 74 izbralo odgovor »da«, iz česar lahko sklepamo, da so se počutili
dovolj samostojne, da bi vprašalnik lahko izpolnili tudi brez učiteljice.
Učenci so nadalje odgovarjali na vprašanje, ali jim bi bilo lažje reševati an-
keto na papirju s svinčnikom. Kot je razvidno iz preglednice 2, je večina vpra-
šanih (70 ) navedla, da jim reševanje ankete na papirju ne bi bilo lažje. Na
zadnje vprašanje, ali bi želeli še kdaj reševati anketo na računalniku, pa jih
je velika večina (97 ) odgovorila pritrdilno. Na osnovi teh rezultatov lahko
zaključimo, da je večina vprašanih zelo naklonjena izpolnjevanju vprašalnika
244
Se strinjam Srednje se strinjam Se ne strinjam
Slika 2 Tristopenjska lestvica s simboli
S tem vprašalnikom želimo izvedeti tvoje razmišljanje o različnih tujih jezikih, na primer an-
gleščini, italijanščini, hrvaščini. Najprej te prosimo, da prebereš nekaj stavkov in se odločiš,
koliko se z njimi strinjaš.
Če se z določeno trditvijo strinjaš, klikni pod
Če se z določeno trditvijo srednje strinjaš, klikni pod
Če se z določeno trditvijo ne strinjaš, klikni pod
Klikni tisti odgovor, za katerega misliš, da bi najbolje opisal tvoje mišljenje. Naj te ne skrbi, ni
pravilnih ali napačnih odgovorov.
Slika 3 Uvodno besedilo vprašalnika
(slika 2). Pri izbiri oblike vprašalnika pa smo v spletni aplikaciji Enka izbrali ti-
sto, ki je namenjena otrokom: vsebuje različne barve, na njej so slike otrok
ipd. Na uvodno stran smo dodali besedilo (slika 3), v katerem je natančno ra-
zloženo, kaj od otrok pričakujemo, in kjer smo poudarili, da ni pravilnih ali
napačnih odgovorov.
Rezultati raziskave in razprava
Stališča otrok do izpolnjevanja spletnega vprašalnika in njihovo percepcijo
težavnosti tovrstne dejavnosti smo ugotavljali z vprašanji, pri katerih so ude-
leženci odgovarjali z da, ne ali ne vem (preglednica 1).
Najprej smo želeli ugotoviti, ali je učencem učiteljica pomagala pri prijavi
na splet in pri vpisu naslova vprašalnika na računalniku. 68 vprašanih je pri-
trdilo, da jim je učiteljica pomagala, 21 je izbralo odgovor »ne«, 11 učen-
cev pa »ne vem«. Podobni rezultati so tudi pri drugem vprašanju (63 vpra-
šanih je pritrdilo, 29 je izbralo »ne«, 9 pa »ne vem«). Pri tretjem vprašanju,
kjer so se morali učenci odločiti, ali bi lahko sami izpolnili vprašalnik, pa jih
je kar 74 izbralo odgovor »da«, iz česar lahko sklepamo, da so se počutili
dovolj samostojne, da bi vprašalnik lahko izpolnili tudi brez učiteljice.
Učenci so nadalje odgovarjali na vprašanje, ali jim bi bilo lažje reševati an-
keto na papirju s svinčnikom. Kot je razvidno iz preglednice 2, je večina vpra-
šanih (70 ) navedla, da jim reševanje ankete na papirju ne bi bilo lažje. Na
zadnje vprašanje, ali bi želeli še kdaj reševati anketo na računalniku, pa jih
je velika večina (97 ) odgovorila pritrdilno. Na osnovi teh rezultatov lahko
zaključimo, da je večina vprašanih zelo naklonjena izpolnjevanju vprašalnika
244