Page 245 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 245
Anketiranje tretješolcev s spletnim vprašalnikom

Preglednica 1 Stališča tretješolcev do spletnega anketiranja Da Ne Ne vem

Vprašanja 68 21 11
Ti je učiteljica pomagala prijaviti se na internet?
Ti je učiteljica pomagala vpisati naslov ankete na računalniku? 63 29 9
Bi lahko izpolnil/a ta vprašalnik brez učiteljice? 74 15 11
Opombe V odstotkih.

Preglednica 2 Stališča učencev do izpolnjevanja vprašalnika na računalniku

Vprašanja Da Ne Ne vem

Bi ti bili lažje, če bi anketo reševal/a s svinčnikom na papirju? 11 70 19
Bi si še kdaj želel/a reševati kakšno anketo na računalniku? 97 0 3

Opombe V odstotkih.

na spletu. Poleg omenjenih vprašanj je vprašalnik vseboval tudi dve nalogi,
pri katerih so vprašani dopolnili dano poved. Pri prvi povedi so učenci izrazili
mnenje o tem, zakaj je izpolnjevanje spletnega vprašalnika dobro. Pri obli-
kovanju povedi smo se želeli izogniti izrazu »spletni vprašalnik«, saj smo do-
mnevali, da je to za otroke te starosti lahko preveč abstrakten izraz. Domne-
vali smo, da bodo otroci seznanjeni s pojmom »anketa«, saj gre za uveljavljen
izraz v vsakdanji komunikaciji, zato smo se odločili za formulacijo »reševanje
ankete na računalniku je dobro, ker«. Otroci so ta del praviloma izpolnili, saj
smo zabeležili 38 od skupno 40 odgovorov. Njihove odgovore smo strnili v
pet kategorij: »več znanja«, »zanimivo in zabavno«, »raba računalnika«, »izra-
ziš mnenje«, »je praktično«.

Kot je razvidno iz preglednice 3, je kar osem učencev izrazilo mnenje, da se
z reševanjem ankete na računalniku več naučiš oz. več znaš. Prav tako osem
učencev je navedlo, da je reševanje ankete zanimivo oz. zabavno, eden ud
učencev pa je zapisal, da »ima rad takšne stvari«.

Iz odgovorov učencev je prav tako moč razbrati, da jih kar nekaj (deset
učencev) dejavnost izpolnjevanja ankete povezuje s tehnologijo v konkretni
obliki oz. z napravo samo (zaslon, računalnik, tablica, tipkovnica, miška), iz
česar lahko sklepamo, da so otroci naklonjeni izpolnjevanju spletnega vpra-
šalnika že zato, ker je to priložnost za to, da »tipkaš po računalniku«. Ob tem
je smiselno omeniti, da so vprašalnik izpolnjevali tudi na tablicah, ne samo na
računalnikih, kar pa je morda povzročilo nerazumevanje in s tem odgovore,
kot so »imam tablico« oz. »je na tablici«. Tovrsten odgovor je moč razumeti
tudi kot otrokovo dobesedno razumevanje povedi, saj zanje »reševanje an-
kete na tablici« ni isto kot reševanje na računalniku in odgovor lahko inter-
pretiramo tudi v smislu »saj ne rešujem na računalniku, temveč na tablici«.

245
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250