Page 31 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 31
Priložnosti in izzivi mobilnega učenja

Tina Štemberger
Univerza na Primorskem
tina.stemberger@pef.upr.si

V prispevku se osredotočamo na mobilno učenje, ki predstavlja enega izmed
načinov rabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri učenju in pouče-
vanju. Zaradi možnosti, ki jih ponujajo sodobne mobilne naprave in povezave,
mobilno učenje omogoča izobraževanje kadarkoli in kjerkoli, hkrati pa nare-
kuje potrebo po rekonceptualizaciji možnosti IKT v izobraževanju. V prispevku
zato najprej predstavimo rabo IKT v izobraževanju, nato pa se usmerimo na
mobilno učenje, pri čemer opredelimo tako priložnosti kot izzive takšnega uče-
nja. Pri tem se osredotočimo na enega izmed najpomembnejših dejavnikov
uspešne implementacije mobilnega učenja, tj. izobraževanje učiteljev.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), mobilno uče-
nje, kompetence, poučevanje, učitelji

Uvod
V zadnjih letih smo bili priča paradigmatskemu premiku od paradigme ma-
sovne produkcije k paradigmi znanja in ustvarjalnosti, v kateri sta slednja
ključna dejavnika napredka (UNESCO 2012a), hkrati pa v ospredje napredka
družbe vse bolj stopa informacijsko-komunikacijska tehnologija (v nadalje-
vanju IKT). Internet je spremenil možnosti komuniciranja, prav tako spremi-
nja načine učenja. V družbi znanja sta mobilnost in učenje prisotna vsepo-
vsod. S tega vidika se zdi, da porajajoča se paradigma mobilnega učenja (v
nadaljevanju m-učenja) odgovarja na potrebe sodobne družbe. M-učenje se
osredotoča na mobilnost učečih se, vendar pa sama mobilnost ni dovolj, po-
trebne so tudi spremembe v oblikovanju, razvijanju in izdelavi materialov, ki
morajo biti dostopni vsem, ki se želijo učiti (Moura in Carvalho 2008). Dej-
stvo je, da moderne družbe temeljijo na informacijah in znanju, zato je med
drugim potrebno delovno aktivno prebivalstvo opolnomočiti za rabo IKT za
upravljanje informacij, ki omogoča ustvarjalno, refleksivno reševanje proble-
mov za oblikovanje novih spoznanj. Da bi dosegli te pomembne družbene
in ekonomske cilje, mora posamezna država tak pristop razvijati že v okviru
izobraževalnega sistema.

Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) v izobraževanju
Poleg uresničevanja globalnih ciljev se pomembne prednosti rabe IKT ka-
žejo tudi v izobraževanju, ki vključuje vsa področja aktivnosti, v katerih imata

Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.31-48
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36