Page 56 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 56
ja Čotar Konrad
Pripomočki
V raziskavi smo uporabili preliminarno verzijo Vprašalnika kompetenc štu-
dentov pedagoških študijskih programov za didaktično rabo IKT pri učenju
in poučevanju (v nadaljevanju VIKT-š; vprašalnik so leta 2017 pripravile Sonja
Čotar Konrad, Tina Štemberger, Sonja Rutar in Amalija Žakelj), ki je nastal v je-
seni 2017 v okviru projekta Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja
v pedagoških študijskih programih¹ na Univerzi na Primorskem, Pedagoška
fakulteta. VIKT-š v preliminarni različici sestavljata dva sklopa:
1. demografska vprašanja (spol, starost, fakulteta, letnik, program in način
študija, zadnja zaključena smer in stopna izobrazbe) ter
2. sklop, ki se je nanašal na samooceno študentov za rabo IKT v namene
učenja in poučevanja in je vseboval 35 trditev, ob katerih so se študenti
odločali na 4-stopenjski Likertovi lestvici stališč (1 – sploh se ne strinjam,
2 – se ne strinjam, 3 – strinjam se, 4 – popolnoma se strinjam).
Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Zbiranje podatkov je potekalo v času trajanja projekta v jeseni 2017 prek sple-
tne oblike vprašalnika na portalu 1ka.si, povezava pa je bila s pridobljenim so-
glasjem za sodelovanje v raziskavi poslana na spletne naslove študentov UP
PEF. Z namenom povečati odzivnost študentov in zmanjšati potencialni osip
udeležencev študije sta bila v razmiku dveh tednov poslana še dva opomnika
za reševanje vprašalnika.
Pred obdelavo podatkov smo podatke najprej ustrezno uredili – za na-
mene analize rezultatov smo obratno vrednotili odgovore na osmih postav-
kah (3, 13, 14, 17, 27, 29, 34 in 35).
Rezultate smo obdelali s pomočjo statističnega paketa SPSS 22.0. Naj-
prej smo analizirali deskriptivne vrednosti podatkov in preverjali normalnost
porazdelitve rezultatov po posamezni postavki. Za preverjanje zanesljivo-
sti celotnega vprašalnika in njegovih dimenzij smo uporabili Crombachov
alfa koeficient. Za ugotavljanje veljavnosti vprašalnika pa smo uporabili fak-
torsko analizo. Po preverjanju dopustnosti izvedbe faktorske analize s po-
močjo Kaiser-Mayer-Olkinovega kriterija in Bartlettovega testa sferičnosti
smo na osnovi aplikacije metode glavnih komponent izločili latentne di-
menzije merjenega konstrukta. Nazadnje smo na osnovi neparametričnega
¹ Projekt Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih programih je
bil razpisan s strani Ministrstva RS za izobraževanje, znanost in šport ter Evropske Unije – Evrop-
ski socialni skladi v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v
obdobju 2014–2020.
56
Pripomočki
V raziskavi smo uporabili preliminarno verzijo Vprašalnika kompetenc štu-
dentov pedagoških študijskih programov za didaktično rabo IKT pri učenju
in poučevanju (v nadaljevanju VIKT-š; vprašalnik so leta 2017 pripravile Sonja
Čotar Konrad, Tina Štemberger, Sonja Rutar in Amalija Žakelj), ki je nastal v je-
seni 2017 v okviru projekta Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja
v pedagoških študijskih programih¹ na Univerzi na Primorskem, Pedagoška
fakulteta. VIKT-š v preliminarni različici sestavljata dva sklopa:
1. demografska vprašanja (spol, starost, fakulteta, letnik, program in način
študija, zadnja zaključena smer in stopna izobrazbe) ter
2. sklop, ki se je nanašal na samooceno študentov za rabo IKT v namene
učenja in poučevanja in je vseboval 35 trditev, ob katerih so se študenti
odločali na 4-stopenjski Likertovi lestvici stališč (1 – sploh se ne strinjam,
2 – se ne strinjam, 3 – strinjam se, 4 – popolnoma se strinjam).
Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Zbiranje podatkov je potekalo v času trajanja projekta v jeseni 2017 prek sple-
tne oblike vprašalnika na portalu 1ka.si, povezava pa je bila s pridobljenim so-
glasjem za sodelovanje v raziskavi poslana na spletne naslove študentov UP
PEF. Z namenom povečati odzivnost študentov in zmanjšati potencialni osip
udeležencev študije sta bila v razmiku dveh tednov poslana še dva opomnika
za reševanje vprašalnika.
Pred obdelavo podatkov smo podatke najprej ustrezno uredili – za na-
mene analize rezultatov smo obratno vrednotili odgovore na osmih postav-
kah (3, 13, 14, 17, 27, 29, 34 in 35).
Rezultate smo obdelali s pomočjo statističnega paketa SPSS 22.0. Naj-
prej smo analizirali deskriptivne vrednosti podatkov in preverjali normalnost
porazdelitve rezultatov po posamezni postavki. Za preverjanje zanesljivo-
sti celotnega vprašalnika in njegovih dimenzij smo uporabili Crombachov
alfa koeficient. Za ugotavljanje veljavnosti vprašalnika pa smo uporabili fak-
torsko analizo. Po preverjanju dopustnosti izvedbe faktorske analize s po-
močjo Kaiser-Mayer-Olkinovega kriterija in Bartlettovega testa sferičnosti
smo na osnovi aplikacije metode glavnih komponent izločili latentne di-
menzije merjenega konstrukta. Nazadnje smo na osnovi neparametričnega
¹ Projekt Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih programih je
bil razpisan s strani Ministrstva RS za izobraževanje, znanost in šport ter Evropske Unije – Evrop-
ski socialni skladi v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v
obdobju 2014–2020.
56