Page 59 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 59
Validacija vprašalnika digitalnih kompetenc študentov
Preglednica 5 Analiza strukture vprašalnika na osnovi izločanja glavnih komponent
Komponenta Lastna vrednost Delež pojasnjene Kumulativni delež
variance* pojasnjene variance*
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
Opombe * V odstotkih.
Lastne vrednosti
Slika 2
Lastne vrednosti
komponent vprašalnika
Faktorji
v izobraževanju vsebinsko medsebojno povezane, smo tudi pri analizi kon-
struktne veljavnosti predvidevali medsebojno povezanost faktorjev in posle-
dično pri analizi metode glavnih komponent uporabili rotacijo Direct oblim s
Kaiserjevo normalizacijo, ki dopušča medsebojno korelacijo faktorjev (Field
2009). Rezultati kažejo (glej preglednico 5) sedemfaktorsko strukturo vpra-
šalnika, vendar pa smo se na osnovi analize diagrama scatter plot (glej sliko
2), ki glede na število vključenih v raziskavo predstavlja zanesljivejši kriterij
izbora faktorjev (Stevens 1992), odločili za šestfaktorsko strukturo (glej pre-
glednico 6).
Z namenom vsebinske opredelitve posameznih dimenzij vprašalnika smo
analizirali, katere postavke nasičujejo vsakega izmed šestih faktorjev (glej
preglednico 6), pri čemer ugotavljamo, da lahko vsebinsko nekatere dimen-
zije vzporejamo z izhodiščnim teoretičnim modelom DigCompEdu (glej pre-
glednico 7).
Vsebinska analiza postavk, ki nasičujejo šest dimenzij, pokaže, da rezultati
faktorske analize vprašalnika v postavkah deloma empirično potrjujejo izho-
diščni model raziskave DigCompEdu (glej preglednico 7). Dimenzije, ki em-
59
Preglednica 5 Analiza strukture vprašalnika na osnovi izločanja glavnih komponent
Komponenta Lastna vrednost Delež pojasnjene Kumulativni delež
variance* pojasnjene variance*
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
Opombe * V odstotkih.
Lastne vrednosti
Slika 2
Lastne vrednosti
komponent vprašalnika
Faktorji
v izobraževanju vsebinsko medsebojno povezane, smo tudi pri analizi kon-
struktne veljavnosti predvidevali medsebojno povezanost faktorjev in posle-
dično pri analizi metode glavnih komponent uporabili rotacijo Direct oblim s
Kaiserjevo normalizacijo, ki dopušča medsebojno korelacijo faktorjev (Field
2009). Rezultati kažejo (glej preglednico 5) sedemfaktorsko strukturo vpra-
šalnika, vendar pa smo se na osnovi analize diagrama scatter plot (glej sliko
2), ki glede na število vključenih v raziskavo predstavlja zanesljivejši kriterij
izbora faktorjev (Stevens 1992), odločili za šestfaktorsko strukturo (glej pre-
glednico 6).
Z namenom vsebinske opredelitve posameznih dimenzij vprašalnika smo
analizirali, katere postavke nasičujejo vsakega izmed šestih faktorjev (glej
preglednico 6), pri čemer ugotavljamo, da lahko vsebinsko nekatere dimen-
zije vzporejamo z izhodiščnim teoretičnim modelom DigCompEdu (glej pre-
glednico 7).
Vsebinska analiza postavk, ki nasičujejo šest dimenzij, pokaže, da rezultati
faktorske analize vprašalnika v postavkah deloma empirično potrjujejo izho-
diščni model raziskave DigCompEdu (glej preglednico 7). Dimenzije, ki em-
59