Page 51 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 51
Validacija vprašalnika digitalnih kompetenc študentov

Strokovne komp etence učiteljev Pedagoške Kompetence učencev
Digitalne komp. učit.
Transverzalne
kompetence 3. kompetence
Digitalna
pedagogika

1. 2. 5. 6.
Strokovno Digitalni Opolnomočenje Omogo-
udejstvo-
viri učencev čanje
vanje razvoja*

Predmetno 4. Predmetno
specifične Digitalno specifične
kompetence vrednotenje kompetence

Slika 1 DigComEdu model IKT kompetenc učiteljev
* Digitalnih kompetenc učencev. Prvič objavljeno v angleščini leta 2017 kot »European
Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu« (European Commission’s
Joint Research Centre, EUR 28775 EN, ISBN 978-92-79-73494-6,
https://www.doi.org/10.2760/159770, JRC107466, http://europa.eu/!gt63ch); za ta prevod je
odgovoren Radovan Krajnc (2018), Evropska komisija ni odgovorna za ta prevod in ni
odgovorna za kakršnekoli posledice njegove uporabe.

jen model DigComEdu (European Framework for the Digital Competence of
Educators), ki temelji na analizi in primerjavi različnih raziskovalnih podatkov
in instrumentov merjenja digitalnih kompetenc ter pomeni skupni evropski
okvir za opredelitev digitalnih kompetenc učiteljev. Osnovni cilj tega modela
je zagotoviti splošen referenčni okvir za oblikovanje modelov in instrumen-
tov za merjenje digitalnih kompetenc na celotni vertikali vzgoje in izobraže-
vanja držav članic Evropske unije. DigComEdu tako predvideva šest temelj-
nih dimenzij ali kompetenc učiteljev (glej sliko 1) in v okviru posamezne kom-
petence še podrobne opisnike vedenj, znanj in spretnosti učitelja (glej pre-
glednico 1).

Model DigComEdu predvideva tesno medsebojno povezanost treh te-
meljnih kompetenc v procesu poučevanja in učenja (glej sliko 1), to je stro-
kovnih kompetence učiteljev, pedagoških kompetenc učiteljev in kompetenc
učencev. Podrobneje omenjene kompetence predstavljamo z opisniki (glej
preglednico 1).

V okviru strokovnih kompetenc kot ključne izpostavi rabo IKT za namene
učiteljevega stalnega strokovnega udejstvovanja, kar torej pomeni (i) rabo
IKT v namene izboljšave komuniciranja znotraj organizacije z učenci, starši in
drugimi deležniki izobraževanja; (ii) rabo IKT v namene strokovnega sodelo-

51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56