Page 64 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 64
ja Čotar Konrad

Preglednica 9 Rezultati Mann-Whitneyevega testa razlik v dimenzijah VIKT-š glede
na način študija

Dimenzije Način N RU P
Digitalna pedagogika ,
Redni  , , ,
Digitalno vrednotenje Izredni  , ,*
Redni  , , ,
Opolnomočenje učencev Izredni ,
Redni  , ,
Digitalna varnost Izredni  , ,
Redni  ,
Naklonjenost klasičnemu načinu Izredni  , ,
učenja in poučevanja Redni  ,
Omogočanje razvoja digitalnih Izredni  , ,
kompetenc učencev Redni
Izredni  ,
 , ,

 ,

Opombe N – numerus, R – povprečni rang, U – vrednost Mann-Whiteyevega testa, P – stati-
stična pomembnost; * razlika je statistično pomembna na nivoju p < 0,05.

(ki ne temeljijo na IKT) ali pa bi pri vrednotenju in ocenjevanju znanja upo-
rabljali IKT-orodja zgolj kot dopolnitev ocenjevanja, ki ne bi temeljilo na IKT.
Zaključimo torej lahko, da bi najverjetneje podiplomski študenti, ki na drugo-
stopenjske študije na Pedagoško fakulteto pogosto pridejo z zelo različnimi
predznanji (oz. dokončanimi dodiplomskimi študijskimi programi), za suve-
renejšo in odločnejšo rabo IKT-orodij v namene učenja in poučevanja potre-
bovali veliko več dodatnega usposabljanja in možnosti preverjanja le-tega v
pedagoški praksi. Posledično bi bilo smiselno razmišljati o vključitvi sodob-
nih predmetov ali vsebin v podiplomske študijske programe, ki bi se nanašale
predvsem na rabo in smiselno vključevanje IKT v didaktične namene.

V nadaljevanju nas je zanimalo, ali obstajajo razlike v samooceni študen-
tov o rabi IKT v namene učenja in poučevanja tudi glede na način študija. Re-
zultati pokažejo razliko zgolj v dimenziji opolnomočenje učencev, pri čemer
(študenti rednega študija R = 109,67, študenti izrednega študija R = 127,81)
študenti izrednega študija pogosteje izražajo prepričanje, da IKT pozitivno
vpliva na pisno izražanje učencev, da IKT učencem omogoča lažje medvrstni-
ško sodelovanje pri pouku in učinkovitejšo obdelavo informacij ter predvsem
olajša in podpira učenčevo samostojno učenje.

Mateja Ploj Virtič (2015) meni, da se morajo biti učitelji sposobni odzivati
na nastajajoče izzive družbe znanja, v njej dejavno sodelovati in usposobiti
učence za samoiniciativno in samostojno vseživljenjsko učenje. Zato morajo

64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69