Page 113 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 113
OTIVACIJSKI DEJAVNIKI GIBALNEGA/
ŠPORTNEGA UDEJSTVOVANJA

Ko govorimo o tem, kaj nas usmerja, da nekaj bodisi naredimo ali opustimo,
govorimo o motivaciji, ki jo lahko opredelimo kot zapleten psihološki proces,
ki spodbuja in usmerja naše vedenje in ravnanje.

V izvedbo še tako preprostega ali zelo zapletenega giba je namreč tre-
ba vložiti veliko energije, zato je motivacija pri gibanju v ospredju. Motivaci-
ja povzroča in usmerja naše delovanje. Privede nas do tega, da nekaj naredi-
mo ali ne naredimo, in je psihološki proces, ki deluje v interakciji, se spreminja
in človeku omogoča njegovo neponovljivost ter je usmerjen k ali proti neke-
mu ciljnemu objektu. Na delovanje vplivajo tako notranje kot zunanje spod-
bude oz. motivi, zato ločimo notranjo in zunanjo motivacijo tudi pri gibalnem
poučevanju. Motivacija vpliva na vedenje zaradi različnih spodbud in usmer-
janj, zato predstavlja pomembno orodje vzgojitelja pri gibalnem poučevanju
in učenju. Zadovoljstvo, ugodje, sreča … so trženjski pojmi, ki niso vedno in
povsod združljivi s pedagoškim pojmovanjem pozitivne učne izkušnje otroka.
Otroci se bodo, ko bodo lahko izbirali med tem, kaj je za njih dobro in prav ter
kaj je za njih ugodno, raje večkrat odločili za slednje. Zato moramo učitelji vsa-
kič znova najti motive, ki bodo pri otrocih sprožali motivacijo za to, da bodo
naredili to, kar je prav, in ne, kar jim je všeč!

113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118