Page 117 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 117
OMUNICIRANJE KOT PODPORA
GIBALNEMU UČENJU
Komunikacija je proces, s katerim sporočevalec posreduje informacije pre-
jemniku s ciljem, da je njegov želeni pomen sporočanja razumljen. Za vzgo-
jitelje je komuniciranje zelo pomembno in odgovorno orodje za zagotavljan-
je učinkovitosti ter zlasti varnosti izvedbe programov, saj gre za načrtovani
proces, s katerim posredujemo informacije prejemniku s ciljem, da obli-
kujemo najprimernejše način, pristop in obliko sporočila, in ki bo razum
ljen s čim manjšimi šumi in napakami. Zaradi specifik zgodnjega gibalnega
poučevanja ga velikokrat nadgradimo in dopolnimo z demonstracijo gib-
anja in zgodbo, ki otrokom olajša razumevanje, kaj in kako morajo izvesti
gibalne naloge.
Vzgojiteljev cilj je s komunikacijo vzpostaviti stik in odnos z otrokom, da
bo z veseljem sodeloval z njim pri uresničevanju gibalnih ciljev in ne zgolj
ubogal oz. izpolnjeval vzgojiteljeva navodila, ukaze, naloge. Gibalno učenje ni
ukazovanje, ampak sodelovanje pri iskanju najboljše poti do kakovostnih gi-
balnih vzorcev.
vrste komuniciranja
Komuniciranje delimo na verbalno (zlogi, besede, povedi) in neverbalno, ki
prispeva več kot polovico informacij:
117
GIBALNEMU UČENJU
Komunikacija je proces, s katerim sporočevalec posreduje informacije pre-
jemniku s ciljem, da je njegov želeni pomen sporočanja razumljen. Za vzgo-
jitelje je komuniciranje zelo pomembno in odgovorno orodje za zagotavljan-
je učinkovitosti ter zlasti varnosti izvedbe programov, saj gre za načrtovani
proces, s katerim posredujemo informacije prejemniku s ciljem, da obli-
kujemo najprimernejše način, pristop in obliko sporočila, in ki bo razum
ljen s čim manjšimi šumi in napakami. Zaradi specifik zgodnjega gibalnega
poučevanja ga velikokrat nadgradimo in dopolnimo z demonstracijo gib-
anja in zgodbo, ki otrokom olajša razumevanje, kaj in kako morajo izvesti
gibalne naloge.
Vzgojiteljev cilj je s komunikacijo vzpostaviti stik in odnos z otrokom, da
bo z veseljem sodeloval z njim pri uresničevanju gibalnih ciljev in ne zgolj
ubogal oz. izpolnjeval vzgojiteljeva navodila, ukaze, naloge. Gibalno učenje ni
ukazovanje, ampak sodelovanje pri iskanju najboljše poti do kakovostnih gi-
balnih vzorcev.
vrste komuniciranja
Komuniciranje delimo na verbalno (zlogi, besede, povedi) in neverbalno, ki
prispeva več kot polovico informacij:
117