Page 115 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 115
motivacijski dejavniki gibalnega/športnega udejstvovanja

jemo zaradi zunanjih vzrokov, bolje rečeno, posledic, ki sledijo našemu delo-
vanju (pohvala, spodbuda, nagrada, priznanje oz. uresničitev naših ciljev itd.).
Povečanje motivacije pri gibalnem poučevanju lahko dosežemo z ustrezno iz-
biro didaktičnih postopkov (prirejeno po Pistotnik, 2011):

– reorganizacijo dela v različnih skupinah, spremembo prostora (okolja) in
olajšanjem vadbe, spremembo metode dela (uporaba igralnih oblik);

– rabo privlačnih in otrokom všečnih didaktičnih pripomočkih in učilih;
– pohvalo uspešne izvedbe – biti pozoren na delo učenca in opaziti uspehe

(ne dvigati motivacije z lažno pohvalo);
– seznanitvijo učencev z zakonitostmi gibalnega poučevanja – pojavljanje

platoja gibalnega poučevanja, ko število ponovitev raste, kakovost pa ne,
vendar se napredek v gibalnem izrazu ponovno pojavi.

Motivacijski dejavniki gibalnega/športnega udejstvovanja (prirejeno po
Gill, 2000):

– usvajanje novih gibalnih znanj – radovednost;
– napredek v gibalnih sposobnostih in s tem prehod na višjo raven

– vedoželjnost;
– izboljšanje gibalne pripravljenosti, učinkovitosti in storilnosti

– raziskovanje;
– izziv (biti izzvan in/ali izzvati) – biti boljši;
– druženje, zabava in razvedrilo – ohranjanje cone ugodja;
– skrb za ohranitev in izboljšanje počutja oz. zdravja.

tekmovanje in izločanje kot motivacija?

v zgodnjem otroštvu je uporaba igralne oblike tekmovanja kot modela
poučevanja in ponavljanja že naučenih gibalnih vzorcev, namenjena izključ­ no
tekmovanju s samim seboj in nikakor ne s sovrstniki. Zato priporočamo, da pri
igrah, ki vključujejo tekmovanje, zlasti tiste vsebine, ki temeljijo na izločanju
otrok, opustimo klasično izločitev otroka, ki je »izgubil« in zato »izpadel« iz ig-
re. Otroku ponudimo drugo prilagojeno gibalno vsebino in tako prispevamo k
večji učinkovitosti in zmanjševanju morebitnih negativnih psiholoških vplivov,
ki so lahko posledica izločanja, izpadanja, »kaznovanja«. Otroci se tako lažje
spoznavajo s porazom, naučijo se obvladovati jezo in premagujejo strah pred
neuspehom ter uspehom. Mehak prehod v tekmovalne oblike in razvrščan-

115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120