Page 118 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 118
dnje gibalno učenje in poučevanje

– govorica telesa: geste, telesna drža, obrazna mimika, očesni kontakt, dotik;
– govorica glasu: barva, ton, ritem, mašila, ostrina, tresenje, jecljanje,

kričanje;
– govorica bližine: neposredna bližina, dotik, manipulacija, prikaz gibanja;
– govorica videza: telesni videz in vonj, urejenost, obleka, modni in drugi

dodatki, celostna podoba – prikriti kurikulum.

značilnosti učinkovite komunikacije

Zaradi nerazumevanja sporočila je lahko učenec izpostavljen večjemu tve-
ganju za nastanek poškodbe, ker napačno izvede gibalno nalogo in si s tem
lahko povzroči poškodbe.

Učinkovita in uspešna je komunikacija takrat, ko je zagotovljena skladnost
verbalnega in neverbalnega komuniciranja. Oblikujete jasna vprašanja in krat-
ke odgovore, komunikacija naj bo enostavna in jedrnata, sporočila enopo-
menska, skladna, osredotočenost naj bo na bistvo, komunikacija naj temelji
na etičnosti, integriteti ter naj bo transparentna. Vsak izhod iz komunikacijske-
ga kroga naj povezuje učinkovita povratna informacija. Komunikacijo z otro-
ki pri gibalnem poučevanju dopolnite z demonstracijo gibalnega vzorca ali gi-
banja, z zgodbo, uporabite glasbo in učna pomagala, ki podpirajo sporočilo.

Priporočila za učinkovito komuniciranje v športu (prirejeno po Martens,
1997) obsegajo:

– direktnost,
– osebni pristop,
– etičnost in korektnost,
– jasnost in konsistentnost,
– ločitev dejstev od vašega mnenja,
– fokusiranje na eno stvar,
– takojšnja sporočila,
– sporočila brez skritih pomenov,
– podpiranje sogovornika,
– skladnost verbalne in neverbalne komunikacije,
– večkratno ponavljanje svojih in sogovornikovih sporočil,
– prilagodljivost glede na prejemnika sporočila,
– preverjanje povratnih informacij glede razumevanja sporočila.

118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123