Page 116 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 116
dnje gibalno učenje in poučevanje

je se priporoča šele med desetim in dvanajstim letom starosti. Do takrat pa
naj vse gibalne/športne dejavnosti temeljijo izključno na igri in tekmovanju,
kjer ne določamo zmagovalcev in poražencev, prav tako ne razvrščamo otrok
na prvega, drugega, tretjega … zadnjega. Pri slednjem gre za t. i. tekmovalni
šport, ki ga lahko pojmujemo kot visoko strukturiran in na strogih pravilih te-
melječ sistem gibalne aktivnosti s tekmovalnimi cilji in s poudarkom na pre-
magovanju tekmecev, doseganju rekordov in všečnosti gledalcem, navijačem.

Povzamemo lahko, da je najboljša praksa spodbujanje potrditev od znot-
raj, torej iz otroka, in ne spodbujanje k iskanju zunanje potrditve; otrok naj ne
bo dober, ker je dobro ali prav oz. najbolje izvedel neko gibalno nalogo, ampak
ker je pri gibanju užival, raziskoval, odkrival svoje zmožnosti ter sposobnosti,
se razvijal.

116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121