Page 127 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 127
PREDELITEV POJMOV
POUK IN POUČEVANJE

Z vzgojo in usposabljanjem na področju gibanja je neločljivo povezan pojem
pouk, ki ga preučuje in raziskuje didaktika. Ta je mejna znanost in občutljiva
za spremembe v družbi. Veže se na številne druge znanosti in njihove disci-
pline ter svoje usmeritve oblikuje na spoznanjih obče teorije o vzgoji in izo-
braževanju. Didaktika ne temelji samo na poznavanju pravih strategij, taktik in
postopkov poučevanja, ampak predvsem na prepoznavanju pravega zornega
kota, s katerim vzgojitelj lahko uspešno obravnava učno snov in učenca.

Poznamo več oblik. Tako pedagoške didaktike preučujejo izobraževalne
procese z vidika poučevanja otrok kot discipline, ki ugotavlja učna načela ter
preučuje vsebine, oblike, metode, sredstva in organizacijo takega pouka, kar
je lahko tudi didaktika športa. Gre za specialne pedagogike, ki se pogloblje-
no ukvarjajo s posameznimi segmenti poučevanja. Med specialne pedagogi-
ke lahko uvrstimo kineziološko pedagogiko, ki preučuje in raziskuje podajanje
kinezioloških vsebin otrokom. Sodoben pojem posega na področje prosto-
časnih aktivnosti otrok, mladostnikov in ga imenujemo pedagogika proste-
ga časa, ki je za delovanje vzgojiteljev izjemnega pomena. Preučuje in razisku-
je možnosti vzgoje in izobraževanja otrok ter mladostnikov v prostem času in
prestavlja pomemben trg dela vzgojiteljev. Zgodovina pedagogike preučuje
zakonitosti razvoja vzgoje otrok in mladostnikov vzporedno z razvojem druž-
be ter njenimi pojavnimi značilnosti v času in prostoru. Ker je sodoben čas tur-
bulenten in poln neznank, je za vzgojitelja tudi to pomembno področje, saj
s preučevanjem zgodovine telesne kulture lažje napovedujemo scenarije ra-
zvoja gibanja v prihodnosti.

127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132