Page 128 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 128
dnje gibalno učenje in poučevanje

Kot pedagoške osnove vzgojitelji obravnavamo celostno podajanje kine-
zioloških vsebin glede na ciljne skupine in zastavljene namene:
– podajanje gibalnih vsebin otrokom v zgodnjem otroštvu s ciljem razvijan-

ja gibalnih sposobnosti in pridobivanjem gibalnih kompetenc, da bodo
gibalno kompetentni (npr. da bodo usvojili elementarne gibalne vzorce
(tek, met, skok …) in gibalne stereotipe (npr.: plavanje, smučanje …)),
– podajanje znanja kinezioloških vsebin otrokom in mladostnikom s ciljem
razvijanja in ohranjanja gibalnih sposobnosti ter pridobivanja in ohranjan-
ja gibalnih kompetenc, da bodo čim bolj gibalno kompetentni in da bodo
vzpostavili zdrav življenjski slog.
Sodobna specialna didaktika podajanja kinezioloških vsebin temelji pred-
vsem na:
– preučevanju zakonitosti poučevanja gibalnih vsebin,
– obravnavanju odnosov med učiteljem in učencem,
– podajanju gibalnih nalog, informacij in problemov za izvajanje gibalnih
storitev ter s tem razvoj novih gibalnih znanj,
– izbiranju najprimernejših načinov za ustrezen razvoj gibalnih sposobnosti
in za učinkovito gibalno učenje, vadbo in rabo gibalnih/športnih storitev,
in
– preučevanju najprimernejše učne oblike, metode, vsebine in organizacij­
ske oblike za učinkovito delo z otroki na področju razvoja gibalnih spos-
obnosti, gibalnega poučevanja in izvajanja gibalnih/športnih dejavnosti.

128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133