Page 123 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 123
REDNOTENJE KOT PODLAGA
ZA ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI
V GIBALNEM POUČEVANJU

Testiranje, merjenje in nasploh vrednotenje gibalnih sposobnosti in/ali
gibalne kompetentnosti je lahko pomemben element podpore in predstav-
lja izhodišče za načrtovanje ter je kazalnik uspešnosti gibalnega poučevanja.

Ocenjevanje, subjektivno in objektivno, je ključno orodje za vrednotenje
doseganja pričakovanih izidov učencev kot tudi dela vzgojitelja – ali je dose-
gel zastavljene cilje ter izpolnil pričakovanja delodajalca ter učenca. Poleg te-
ga je lahko tudi podpora pri učiteljevem osebnem in kariernem poklicnem
razvoju.

Dejstvo je, da je od stopnje razvitosti gibalnih sposobnosti odvisna posa-
meznikova izvedba gibov. Gibalne sposobnosti so, tudi to je dokazano dej-
stvo, v določeni meri prirojene, ene bolj, kot npr. hitrost, druge manj, kot npr.
moč. S testiranjem ugotovimo raven razvitosti gibalne sposobnosti v dolo-
čenem časovnem obdobju in na tej osnovi lahko učinkovito upravljamo na-
daljnji potencialni razvoj gibalnih sposobnosti, saj je samo od posameznika
odvisno, kakšne obremenitve so zanj primerne in varne ter mu prinašajo pri-
čakovane koristi.

Pri testiranju običajno uporabljamo baterijo testov kot seštevek primer-
nih testov, s katerimi dosežemo cilj testiranja (Henderson, Sugden in Barnett,
2014). Z njimi lahko odgovorimo na vprašanja:

– Koliko testov?
– Kateri testi?
– Koliko ponovitev ?
– Kateri rezultat upoštevati?

123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128