Page 129 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 129
IDAKTIKA KOT MOST
MED TEORIJO IN PRAKSO

Pouk lahko opredelimo kot načrten, sistematičen in postopen proces, ki pote-
ka po preizkušenih učnih oblikah in metodah s ciljem, da s pomočjo učitelja
učenca pripeljemo do zastavljenega učnega cilja, do katerega najbrž sam ne
bi uspel priti.

V grščini didáskō pomeni učim, poučujem. Didaktiko opredeljujemo kot
znanstveno vedo, ki obravnava vsebino, metode in organizacijo pouka. Je na-
uk o poučevanju. Področje didaktičnega raziskovanja so procesi in zakonitosti
načrtovanja, izvajanja in vrednotenja pouka, vsebinski, metodični in organiza-
cijski vidiki vzgojno-izobraževalnega procesa kot tudi izobraževanje izven po-
uka, ki lahko poteka v procesih formalnega in neformalnega izobraževanja ter
poučevanja (Strmčnik, 2001). Specialna didaktika je nauk o poučevanju dolo-
čenega področja (npr. kinezioloških vsebin), ki preučuje poučevanje s sredstvi
kinezioloških vsebin in v prilagojenem okolju. Uporablja specialne metode,
sredstva, pripomočke, orodja. Obravnava učne metode, oblike in organizacij-
ske pristope ter metodične poti.

Didaktiko opredeljujeta dve skrajnosti. Zagovorniki celostnega pristopa
navajajo, da so za poučevanje neizbežno potrebni intuicija, pedagoški čut in
pedagoška praksa, medtem ko teoretiki menijo, da zadošča že znanje teorije.
Kot običajno je resnica nekje vmes: refleksija pedagoške prakse s pomočjo pe-
dagoške teorije.

129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134