Page 161 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 161
ENEDŽMENT GIBALNEGA
RAZVOJA OTROKA

Športni menedžment je proces koordinacije s ključnimi viri in uspešnega
sodelovanja s pomembnimi deležniki, ki omogočajo učinkovito uresničevanje
poslovnih in športnih ciljev organizacije in/ali športnika v vseh procesih
menedžmenta (Retar, 2014).

Menedžment ali organizacija pouka ima več pomenov in definicij. Me-
nedžment na področju razvoja gibalnega poučevanja otrok razumemo kot
proces usklajevanja ključnih dejavnikov, ki omogočajo učinkovito uresniče-
vanje ciljev načrtovanja, organiziranja, izvajanja in vrednotenja gibalnega
poučevanja.

Gre za proces maksimiranja možnega, ki povečuje dostopnost do optimal-
nega gibalnega razvoja otroka za trajnostno vseživljenjsko ravnanje na po-
dročju športa – v kontekstu tako razvoja in uporabe kot ohranjanja gibalne
kompetentnosti.

Beseda menedžment izvira iz angleškega glagola »to manage«, ki pome-
ni obvladovanje. Uporabljamo jo tako za označevanje vseh vrst vodenja kot
za znanost, ki preučuje menedžment. V teoriji je opredelitev pojma mene-
džment veliko, vsem pa je skupno spoznanje, da gre za menedžment z različ-
nimi viri, ki so vitalnega pomena za uresničevanje ciljev v temeljnih funkcijah
menedžmenta (Daft, 2003). Na področju gibalnega poučevanja menedžment
razumemo kot celovit proces usklajevanja ključnih dejavnikov, ki omogočajo
učinkovito uresničevanje ciljev načrtovanja, organiziranja, izvajanja in nadzi-
ranja gibalnega poučevanja ter z njim povezanih dejavnosti.

161
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166