Page 163 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 163
TA KAKOVOST IN UČINKOVITOST
EDINA KAZALNIKA?

Sodobno gibalno poučevanje v središče postavlja učenca, učitelja/vzgojitel-
ja pa opredeljuje kot profesionalca, ki obvladuje učni proces in samoreflek-
sijo, s katero ugotavlja, ali je izpolnil pričakovanja učencev/otrok in drugih
pomembn­ ih deležnikov.

Vzgojiteljevo ključno delo na področju gibanja je učinkovito in prijazno
spreminjanje podedovanih gibalnih potencialov otroka v zgodnjem otroštvu
v resničnostno gibanje, ki je obogateno z otrokovo unikatnostjo. V neolibe-
ralnem poslovnem modelu delovanja družbe je pomemben kazalnik uspeš-
nosti učinkovitost, tudi na področju menedžmenta gibalnega poučevanja, pri
čemer menedžment razumemo kot celovit proces usklajevanja ključnih dejav-
nikov načrtovanja, organiziranja, izvajanja in nadziranja gibalnega poučeva-
nja. Pogosto so ti kazalniki precenjeni, ker je gibalno poučevanje v zgodnjem
otroštvu naložba, in mejniki, s katerimi primerjamo stopnjo razvitosti, ne ka-
žejo prave podobe in potenciala posameznika, zato moramo biti pri napove-
dovanju obsega razvoja seveda zadržani.

Prav tako postaja trendovsko spodbujanje vseživljenjskega poučevanja za
zdrav življenjski slog, ki med drugim lahko postane tudi prikrita oblika potroš­
ništva, pri čemer zdrav življenjski slog lahko razložimo kot skupinske vzorce
zdravju prijaznega obnašanja posameznika, ki temeljijo na človekovih izbirah
in možnostih glede na njegove življenjske priložnosti (Cockerham, 2005). Za-
radi življenjsko ogrožajočega pomanjkanja kakovostnega gibanja, zlasti pri
mladostnikih (Jeriček Klajnšček idr., 2015; Gabrijelčič Blenkuš, 2013), (p)ostaja
vse pomembnejša vloga učitelja. Ugotovitve mednarodne raziskave »Z zdrav-

163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168