Page 163 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 163
TA KAKOVOST IN UČINKOVITOST
EDINA KAZALNIKA?
Sodobno gibalno poučevanje v središče postavlja učenca, učitelja/vzgojitel-
ja pa opredeljuje kot profesionalca, ki obvladuje učni proces in samoreflek-
sijo, s katero ugotavlja, ali je izpolnil pričakovanja učencev/otrok in drugih
pomembn ih deležnikov.
Vzgojiteljevo ključno delo na področju gibanja je učinkovito in prijazno
spreminjanje podedovanih gibalnih potencialov otroka v zgodnjem otroštvu
v resničnostno gibanje, ki je obogateno z otrokovo unikatnostjo. V neolibe-
ralnem poslovnem modelu delovanja družbe je pomemben kazalnik uspeš-
nosti učinkovitost, tudi na področju menedžmenta gibalnega poučevanja, pri
čemer menedžment razumemo kot celovit proces usklajevanja ključnih dejav-
nikov načrtovanja, organiziranja, izvajanja in nadziranja gibalnega poučeva-
nja. Pogosto so ti kazalniki precenjeni, ker je gibalno poučevanje v zgodnjem
otroštvu naložba, in mejniki, s katerimi primerjamo stopnjo razvitosti, ne ka-
žejo prave podobe in potenciala posameznika, zato moramo biti pri napove-
dovanju obsega razvoja seveda zadržani.
Prav tako postaja trendovsko spodbujanje vseživljenjskega poučevanja za
zdrav življenjski slog, ki med drugim lahko postane tudi prikrita oblika potroš
ništva, pri čemer zdrav življenjski slog lahko razložimo kot skupinske vzorce
zdravju prijaznega obnašanja posameznika, ki temeljijo na človekovih izbirah
in možnostih glede na njegove življenjske priložnosti (Cockerham, 2005). Za-
radi življenjsko ogrožajočega pomanjkanja kakovostnega gibanja, zlasti pri
mladostnikih (Jeriček Klajnšček idr., 2015; Gabrijelčič Blenkuš, 2013), (p)ostaja
vse pomembnejša vloga učitelja. Ugotovitve mednarodne raziskave »Z zdrav-
163
EDINA KAZALNIKA?
Sodobno gibalno poučevanje v središče postavlja učenca, učitelja/vzgojitel-
ja pa opredeljuje kot profesionalca, ki obvladuje učni proces in samoreflek-
sijo, s katero ugotavlja, ali je izpolnil pričakovanja učencev/otrok in drugih
pomembn ih deležnikov.
Vzgojiteljevo ključno delo na področju gibanja je učinkovito in prijazno
spreminjanje podedovanih gibalnih potencialov otroka v zgodnjem otroštvu
v resničnostno gibanje, ki je obogateno z otrokovo unikatnostjo. V neolibe-
ralnem poslovnem modelu delovanja družbe je pomemben kazalnik uspeš-
nosti učinkovitost, tudi na področju menedžmenta gibalnega poučevanja, pri
čemer menedžment razumemo kot celovit proces usklajevanja ključnih dejav-
nikov načrtovanja, organiziranja, izvajanja in nadziranja gibalnega poučeva-
nja. Pogosto so ti kazalniki precenjeni, ker je gibalno poučevanje v zgodnjem
otroštvu naložba, in mejniki, s katerimi primerjamo stopnjo razvitosti, ne ka-
žejo prave podobe in potenciala posameznika, zato moramo biti pri napove-
dovanju obsega razvoja seveda zadržani.
Prav tako postaja trendovsko spodbujanje vseživljenjskega poučevanja za
zdrav življenjski slog, ki med drugim lahko postane tudi prikrita oblika potroš
ništva, pri čemer zdrav življenjski slog lahko razložimo kot skupinske vzorce
zdravju prijaznega obnašanja posameznika, ki temeljijo na človekovih izbirah
in možnostih glede na njegove življenjske priložnosti (Cockerham, 2005). Za-
radi življenjsko ogrožajočega pomanjkanja kakovostnega gibanja, zlasti pri
mladostnikih (Jeriček Klajnšček idr., 2015; Gabrijelčič Blenkuš, 2013), (p)ostaja
vse pomembnejša vloga učitelja. Ugotovitve mednarodne raziskave »Z zdrav-
163