Page 165 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 165
ZHODIŠČNE USMERITVE KAKOVOSTNE
IN UČINKOVITE GIBALNE OBRAVNAVE
OTROK

Če želimo učinkovito in pozitivno vplivati na gibalni razvoj otroka, potem mo-
ramo biti še posebej pozorni na:

I. obvladovanje strukture telesne mase z ustreznim prehranjevanjem, s hid-
riranjem in primernim gibanjem;

II. krepitev mišic ramenskega obroča;
III. krepitev mišic stabilizatorjev trupa;
IV. podpiranje zdrave in optimalne telesne drže;
V. razvijanje splošne in specialne telesne zmogljivosti;
VI. spodbujanje in uveljavljanje zdravega in aktivnega življenjskega sloga.

Pozitivni pristopi pri prvih korakih v gibanju in kasnejši mehak prehod v
šport so najpomembnejši.

V ospredju razvoja v prvih letih življenja je nagel razvoj senzorne in gibal-
ne funkcije otroka. V tem obdobju se razvijata vzporedno oz. odvisno. Za us-
pešnost faze je treba zagotoviti primerno količino senzorne spodbude pa tudi
možnost gibalnega izražanja. Kasneje gibalni razvoj poteka bolj ali manj kon-
tinuirano in s posameznimi razvojnimi mejniki. Med šestim in desetim letom
se telesna rast upočasni, intenzivneje rastejo mišice, stopnja razvitosti koordi-
nacije gibanja pa predstavlja idealen čas za začetek splošne športne vadbe oz.
za intenzivno vadbo tehnično zahtevnejših športov in kompleksnejših gibal-
nih storitev. Zaradi hitrega razvoja velikih možganov in predvsem procesa mi-
elinizacije korteksa je to čas optimalnega poučevanja gibalnih dejavnosti, ki

165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170