Page 189 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 189
OVZETEK

Današnji razvoj tehnologije spreminja družbo ter posredno tudi učne strategi-
je in postopke. Svet je postal drugačen: zahteva inovativnost, prilagodljivost,
učinkovitost in hitro odzivnost. Načini reševanja novih pričakovanj, tudi na po-
dročju poučevanja, se razlikujejo od pristopov, ki bi jih morda uporabili pred
desetletjem, pa čeprav izobraževanje velja za konservativno in počasi odzivno
dejavnost. Spreminja se tudi sam proces sprememb in vključevanje novosti v
gibalno poučevanje postaja vsakodnevni pomemben izziv za učitelja/vzgo-
jitelja. Danes sta bolj kot kadarkoli pomembni vloga in naloga vzgojitelja, da
gibalno usposobi in otroke že v zgodnjem otroštvu ozavesti o pomenu, ko-
ristih in prednostih gibanja v zdravem okolju. Za učinkovito poučevanje pa
vzgojitelj potrebuje primerno splošno in specialno znanje, sposobnosti in mo-
tivacijo, da je lahko kompetenten pri izpolnjevanju delovnih nalog in poslan-
stva poučevanja. Zato je ključni namen knjige predstaviti izbrana poglavja s
področja antropološke kineziologije, ki bodo lahko prispevala k širitvi in po-
globitvi znanja o zgodnjem gibalnem poučevanju.

V prvem delu je poudarek na prepoznavanju značilnosti gibalnega razvo-
ja otroka, ker je v tem obdobju otrok najbolj izpostavljen številnim tako pozi-
tivnim kot negativnim vplivom okolja. Samo s skrbno načrtovanimi in izvede-
nimi gibalnimi dejavnostmi lahko optimalno razvijemo otrokove podedovane
gibalne in funkcionalne sposobnosti. V nadaljevanju besedila predstavljamo
zakonitosti otrokovega gibalnega razvoja, od procesa opuščanja refleksnih ter
pričetka rabe spontanih ritmičnih ter hotenih gibov pa vse do razvoja osnov-
nih ter kompleksnih gibalnih vzorcev. Pri tem gibalni prostor pojasnjujemo z

189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194