Page 63 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 63
Sekcija 11
Umetnost seže do srca
Anja Kristan
Vrtec Sežana
Mojca Leben
Samozaposlena v kulturi
V prispevku je predstavljen primer inkluzivnega učnega okolja, v katerega
so bili vključeni otroci iz vrtca in prostovoljci osnovnošolci z lastno priseljen-
sko izkušnjo in s težavami pri vključevanju v vrstniško skupino, starši otrok
iz vrtca (tujejezični), umetnica Mojca Leben in vzgojiteljica Anja Kristan. Na-
men vključitve otrok v umetniške dejavnosti je bil predvsem zagotavljanje
celostne inkluzije, dobrega počutja, občutenja navdušenja nad lastnim uspe-
hom in posledično krepitve samopodobe otrok in njihove identitete. Ob tem
je šlo tudi za krepitev sporazumevalnih zmožnosti, saj je postala umetnost
sredstvo komunikacije in, kot se je izkazalo med procesom, tudi varno zave-
tje za izražanje čustev in občutkov – od strahov, bolečin, do veselja, radosti
itd. Prav tako pa je sredstvo za premagovanje stisk, predrugačenje strahov in
prehajanje, spreminjanje polarnosti in prostor učenja.
Ključne besede: inkluzivno učno okolje, počutje, sprejetost, samopodoba, ko-
munikacija, čustva
63
Umetnost seže do srca
Anja Kristan
Vrtec Sežana
Mojca Leben
Samozaposlena v kulturi
V prispevku je predstavljen primer inkluzivnega učnega okolja, v katerega
so bili vključeni otroci iz vrtca in prostovoljci osnovnošolci z lastno priseljen-
sko izkušnjo in s težavami pri vključevanju v vrstniško skupino, starši otrok
iz vrtca (tujejezični), umetnica Mojca Leben in vzgojiteljica Anja Kristan. Na-
men vključitve otrok v umetniške dejavnosti je bil predvsem zagotavljanje
celostne inkluzije, dobrega počutja, občutenja navdušenja nad lastnim uspe-
hom in posledično krepitve samopodobe otrok in njihove identitete. Ob tem
je šlo tudi za krepitev sporazumevalnih zmožnosti, saj je postala umetnost
sredstvo komunikacije in, kot se je izkazalo med procesom, tudi varno zave-
tje za izražanje čustev in občutkov – od strahov, bolečin, do veselja, radosti
itd. Prav tako pa je sredstvo za premagovanje stisk, predrugačenje strahov in
prehajanje, spreminjanje polarnosti in prostor učenja.
Ključne besede: inkluzivno učno okolje, počutje, sprejetost, samopodoba, ko-
munikacija, čustva
63