Page 64 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 64
cija 11
Prvi koraki v svet gledališča:
otrok v dialogu z gledališčem
kot gledalec in ustvarjalec
Vera Hudobivnik
Vrtec Nova Gorica
Petra Režonja
Vrtec Nova Gorica
Jelena Sitar Cvetko
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Začelo se je z ljudskim izročilom majhnih igric na dlaneh, naslednja izkušnja
je bila izkušnja gledalca. Kdaj je pravi čas, da si otrok ogleda prvo lutkovno
predstavo? V jaslih? S pozorno pripravo otrok na prvo predstavo v njihovem
življenju smo otrokom približali scenske elemente, rekvizite in lutke s pred-
stave, ki so si jo ogledali. Z vsem tem smo se seveda igrali. Glasbilcem in zvo-
čilcem smo prisluhnili. V igri smo spoznali tudi enega od izvajalcev predstave,
ki je v vrtec prinesel vse te igrače. Naslednji teden smo vse to videli na odru
v predstavi »Miška kaško kuhala« v izvedbi Lutkovnega gledališča Zapik. Ali
se bodo spet hoteli igrati z vsem tem, so se spraševali igralci. Nikakor! Gle-
dališče je nekaj čisto drugega. To ve človek, star eno leto! Potem je korona
prekinila naša srečevanja. Ko je bilo nadaljevanje spet mogoče, so bili otroci
že toliko stari, da smo lahko nastopili v folklorni predstavi. Spet je tu izročilo,
to pot drug umetnik, Mojca Leben. Večje igre, ki jih igrajo zdaj večji igralci.
Najprej se igrajo, potem zaplešejo in zapojejo občinstvu in dobijo aplavz za
vso skrbno načrtovano in prehojeno pot. In krog se lahko spet začne. Spiralna
rast otroka v umetnost, vraščanje človeka v kulturo. Tako kot so rasli otroci,
tako je skupaj z njimi rastel in se dograjeval tudi projekt. Nad videnim in sliša-
nim so bili poleg nas navdušeni tudi starši. Namen celotnega projekta je bil
otroke opazovati, kako svoje znanje s starostjo nadgrajujejo.
Ključne besede: Lutkovno gledališče Zapik, Mojca Leben, ljudsko izročilo, fol-
klora, ustvarjanje, rast otroka v umetnosti
64
Prvi koraki v svet gledališča:
otrok v dialogu z gledališčem
kot gledalec in ustvarjalec
Vera Hudobivnik
Vrtec Nova Gorica
Petra Režonja
Vrtec Nova Gorica
Jelena Sitar Cvetko
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Začelo se je z ljudskim izročilom majhnih igric na dlaneh, naslednja izkušnja
je bila izkušnja gledalca. Kdaj je pravi čas, da si otrok ogleda prvo lutkovno
predstavo? V jaslih? S pozorno pripravo otrok na prvo predstavo v njihovem
življenju smo otrokom približali scenske elemente, rekvizite in lutke s pred-
stave, ki so si jo ogledali. Z vsem tem smo se seveda igrali. Glasbilcem in zvo-
čilcem smo prisluhnili. V igri smo spoznali tudi enega od izvajalcev predstave,
ki je v vrtec prinesel vse te igrače. Naslednji teden smo vse to videli na odru
v predstavi »Miška kaško kuhala« v izvedbi Lutkovnega gledališča Zapik. Ali
se bodo spet hoteli igrati z vsem tem, so se spraševali igralci. Nikakor! Gle-
dališče je nekaj čisto drugega. To ve človek, star eno leto! Potem je korona
prekinila naša srečevanja. Ko je bilo nadaljevanje spet mogoče, so bili otroci
že toliko stari, da smo lahko nastopili v folklorni predstavi. Spet je tu izročilo,
to pot drug umetnik, Mojca Leben. Večje igre, ki jih igrajo zdaj večji igralci.
Najprej se igrajo, potem zaplešejo in zapojejo občinstvu in dobijo aplavz za
vso skrbno načrtovano in prehojeno pot. In krog se lahko spet začne. Spiralna
rast otroka v umetnost, vraščanje človeka v kulturo. Tako kot so rasli otroci,
tako je skupaj z njimi rastel in se dograjeval tudi projekt. Nad videnim in sliša-
nim so bili poleg nas navdušeni tudi starši. Namen celotnega projekta je bil
otroke opazovati, kako svoje znanje s starostjo nadgrajujejo.
Ključne besede: Lutkovno gledališče Zapik, Mojca Leben, ljudsko izročilo, fol-
klora, ustvarjanje, rast otroka v umetnosti
64