Page 65 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 65
Sekcija 11
Z umetnikom Jako Strajnarjem v svet glasbe
in tolkal
Vesna Grahović
Vrtec Postojna
S sodelovanjem z umetnikom, akademskim glasbenim tolkalcem Jako Straj-
narjem, sem prišla do novih izkušenj in znanja, ki so obogatila moje peda-
goško delo. Otroci v starosti 5–6 let so aktivno sodelovali in usvajali znanje
na zabaven in inovativen način v spodbudnem učnem okolju. Spoznali smo
različna tolkala in skupaj odkrivali načine igranja ritmov. Razvijali so glasbe-
ni posluh in občutek za ritem ter ustvarjali lastne ritmične vzorce. Izvajanje
glasbene dejavnosti dobro vpliva na slušno pozornost in koncentracijo ter
razvoj motorike in koordinacije gibov. Postopno izvajanje ritmičnih dejavno-
sti, sledenje otrokom, njihovim pobudam, idejam in zmožnostim ter sode-
lovanje s starši spodbuja globinsko in aktivno učenje. Motivacijo za izvajanje
glasbeno-ritmičnih dejavnosti je opaziti tudi pri otrocih s posebnimi potreba-
mi, ki ob podpori, spodbudi in učenju vrstnikov in odraslih uspešno izvajajo
in dosegajo cilje. Učenje drug od drugega spodbuja strpnost in razumeva-
nje, ki dodatno bogatita vzgojno-izobraževalni proces. V dejavnosti je bila
vključena dijakinja, ki je praktično usposabljanje z delom nadgradila z novim
znanjem in otrokom pripravila avtorsko didaktično igračo »glasbena kača«.
Ključne besede: Jaka Strajnar, glasbeno izvajanje, ritem, pozornost, strpnost,
didaktična igrača
65
Z umetnikom Jako Strajnarjem v svet glasbe
in tolkal
Vesna Grahović
Vrtec Postojna
S sodelovanjem z umetnikom, akademskim glasbenim tolkalcem Jako Straj-
narjem, sem prišla do novih izkušenj in znanja, ki so obogatila moje peda-
goško delo. Otroci v starosti 5–6 let so aktivno sodelovali in usvajali znanje
na zabaven in inovativen način v spodbudnem učnem okolju. Spoznali smo
različna tolkala in skupaj odkrivali načine igranja ritmov. Razvijali so glasbe-
ni posluh in občutek za ritem ter ustvarjali lastne ritmične vzorce. Izvajanje
glasbene dejavnosti dobro vpliva na slušno pozornost in koncentracijo ter
razvoj motorike in koordinacije gibov. Postopno izvajanje ritmičnih dejavno-
sti, sledenje otrokom, njihovim pobudam, idejam in zmožnostim ter sode-
lovanje s starši spodbuja globinsko in aktivno učenje. Motivacijo za izvajanje
glasbeno-ritmičnih dejavnosti je opaziti tudi pri otrocih s posebnimi potreba-
mi, ki ob podpori, spodbudi in učenju vrstnikov in odraslih uspešno izvajajo
in dosegajo cilje. Učenje drug od drugega spodbuja strpnost in razumeva-
nje, ki dodatno bogatita vzgojno-izobraževalni proces. V dejavnosti je bila
vključena dijakinja, ki je praktično usposabljanje z delom nadgradila z novim
znanjem in otrokom pripravila avtorsko didaktično igračo »glasbena kača«.
Ključne besede: Jaka Strajnar, glasbeno izvajanje, ritem, pozornost, strpnost,
didaktična igrača
65