Page 59 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 59
vsebinski nadgradnji ter rednem posodabljanju delavnic, s tem pa še boljšemu prilagaja-
nju vsebin in načinov dela potrebam mladostnikov.

ZAKLJUČEK
Preventivne delavnice mladostnikom približajo tematiko duševnega zdravja, jih
opolnomočijo za prepoznavanje opozorilnih znakov težav v duševnem zdravju in z
njimi razvijajo spretnosti za spoprijemanje s težavami. Poleg pridobivanja znanj in
učenja spretnosti pa delavnice predstavljajo tudi možnost za neposredno iskanje
pomoči. Oblika delavnic namreč dopušča in spodbuja mladostnike, da delijo svoje
izkušnje in jim omogoča, da o svoji stiski spregovorijo v varnem okolju, kar je izjem­
nega pomena, saj mladostnikom omogoča neposredno iskanje pomoči.

Literatura

Corey, G. (2012). Theory and practice of group counseling (8th ed.). Brooks Cole, Cengage learning.
Jacobs, E. E., Schimmel, C. J., Masson, R. L., in Harvill, R. L. (2016). Group counseling: Strategies and

skills (8th ed.). Cengage learning.
Konec Juričič, N., Lekić, K., Kralj, D., Cugmas, M., Poštuvan, V., Anderluh, M., Vatovec, M., Tančič

Grum, A., Dernovšek, M. Z., Roškar, S., in Selak, Š. (2021). Dobre preventivne prakse za varovanje
duševnega zdravja in preprečevanje samomorilnosti v Sloveniji. V S. Roškar in A. Videtič Paska
(ur.), Samomor v Sloveniji in svetu: Opredelitev, raziskovanje, preprečevanje in obravnava (str.
297–320). Nacionalni inštitut za javno zdravje. https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/publi-
kacije-datoteke/samomor_v_sloveniji_elektronska_izdaja_25_10_21.pdf
Šedivy, N., Žiberna, J., Podlogar, T., Mars Bitenc, U., in Poštuvan, V. (2017). A (se) štekaš?!? Integriran
pristop krepitve duševnega zdravja in preprečevanja samomorilnega vedenja mladostnikov. V M.
Babič, M. Pavletič in A. Seršen Fras (ur.), Čustvene in vedenjske težave v vrtcu in šoli: preventiva in
primeri dobre prakse: zbornik prispevkov ob 65. letnici Svetovalnega centra za otroke, mladost­
nike in starše (str. 97–108). Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše.
Tacol, A., Lekić, K., Konec Juričič, N., Sedlar Kobe, N., in Roškar, S. (2019). Priročnik za preven­
tivno delo z mladostniki: Zorenje skozi To sem jaz: Razvijanje socialnih in čustvenih veščin ter
samopodobe. Nacionalni inštitut za javno zdravje. https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files
/publikacije-datoteke/tsj_prirocnik_e_objava_koncna_27_6_2019.pdf
Wasserman, D., Carli, V., Wasserman, C., Apter, A., Balazs, J., Bobes, J., Bracale, R., Brunner, R., Bur-
sztein-Lipsicas, C., Corcoran, P., Cosman, D., Durkee, T., Feldman, D., Gadoros, J., Guillemin, F.,
Haring, C., Kahn, J. P., Kaess, M., Keeley, H., . . . Hoven, C. W. (2010). Saving and empowering you-
ng lives in Europe (SEYLE): A randomized controlled trial. BMC Public Health, 10(1), 192. https://
doi.org/10.1186/1471-2458-10-192

57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64