Page 149 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 149
Spremljanje izvajanja predmeta šport
na daljavo s perspektive staršev
Barbara Zupan
Osnovna šola Šmarje pri Kopru
zupanbarbara581@gmail.com
Tadeja Volmut
Univerza na Primorskem
tadeja.volmut@pef.upr.si
Namen prispevka je preučiti, kako so starši otrok, ki obiskujejo 1. do 5. razred
osnovne šole, spremljali izvajanje predmeta šport na daljavo v prvem valu epi-
demije covida-19 in ali se pojavljajo razlike pri izvedbi športa na daljavo med
prvim in drugim vzgojno-izobraževalnim obdobjem. Podatke smo pridobili s
pomočjo vprašalnika, na katerega je odgovorilo 355 staršev oziroma skrbnikov
iz vseh 12 slovenskih regij. Starši poročajo, da je 89,3 učiteljev posredovalo
usmeritve za pouk športa na daljavo za vse ure športa; da je le 50 otrok sle-
dilo napotkom za šolanje na daljavo pri predmetu šport in da jih prav toliko
opravi vse posredovane gibalne naloge; da je najpogosteje izbran sklop uč-
nih vsebin naravne oblike gibanja in igre oziroma naravne oblike gibanja, igre
in splošna kondicijske priprava; da so vsebino za predmet šport najpogosteje
prejeli zapisano kot opis gibalnih nalog. V primeru ponovnega izvajanja pouka
na daljavo predlagamo, da se predmet šport izvaja v živo, po videokonferenci,
saj bomo le tako zagotovili, da bodo otroci deležni vodene gibalne/športne
aktivnosti.
Ključne besede: učenje na daljavo, pouk športa, vprašalnik, vzgojno-izobraže-
valno obdobje
Uvod
V letu 2020 se je celoten svet prvič soočil s pandemijo virusa covid-19, ki
je znatno spremenila potek naših življenj. Da bi preprečile širitev bolezni
in preobremenitev zdravstvenega sistema, so številne evropske države mo-
rale sprejeti mnogotere ukrepe, s katerimi so skušale pandemijo zajeziti. V
ospredje je stopila socialna distanca, prepovedano oziroma omejeno je bilo
zbiranje večjega števila ljudi ali njihovo zadrževanje v istem prostoru. Vlada
Republike Slovenije je sprejela Odlok o začasni prepovedi zbiranja ljudi v za-
vodih s področja vzgoje in izobraževanja ter univerzah in samostojnih viso-
košolskih zavodih (2020), s katerim je 16. marca 2020 zaradi zajezitve in obvla-
dovanja epidemije covida-19 vse navedene institucije oziroma zavode zaprla.
Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.149-161
na daljavo s perspektive staršev
Barbara Zupan
Osnovna šola Šmarje pri Kopru
zupanbarbara581@gmail.com
Tadeja Volmut
Univerza na Primorskem
tadeja.volmut@pef.upr.si
Namen prispevka je preučiti, kako so starši otrok, ki obiskujejo 1. do 5. razred
osnovne šole, spremljali izvajanje predmeta šport na daljavo v prvem valu epi-
demije covida-19 in ali se pojavljajo razlike pri izvedbi športa na daljavo med
prvim in drugim vzgojno-izobraževalnim obdobjem. Podatke smo pridobili s
pomočjo vprašalnika, na katerega je odgovorilo 355 staršev oziroma skrbnikov
iz vseh 12 slovenskih regij. Starši poročajo, da je 89,3 učiteljev posredovalo
usmeritve za pouk športa na daljavo za vse ure športa; da je le 50 otrok sle-
dilo napotkom za šolanje na daljavo pri predmetu šport in da jih prav toliko
opravi vse posredovane gibalne naloge; da je najpogosteje izbran sklop uč-
nih vsebin naravne oblike gibanja in igre oziroma naravne oblike gibanja, igre
in splošna kondicijske priprava; da so vsebino za predmet šport najpogosteje
prejeli zapisano kot opis gibalnih nalog. V primeru ponovnega izvajanja pouka
na daljavo predlagamo, da se predmet šport izvaja v živo, po videokonferenci,
saj bomo le tako zagotovili, da bodo otroci deležni vodene gibalne/športne
aktivnosti.
Ključne besede: učenje na daljavo, pouk športa, vprašalnik, vzgojno-izobraže-
valno obdobje
Uvod
V letu 2020 se je celoten svet prvič soočil s pandemijo virusa covid-19, ki
je znatno spremenila potek naših življenj. Da bi preprečile širitev bolezni
in preobremenitev zdravstvenega sistema, so številne evropske države mo-
rale sprejeti mnogotere ukrepe, s katerimi so skušale pandemijo zajeziti. V
ospredje je stopila socialna distanca, prepovedano oziroma omejeno je bilo
zbiranje večjega števila ljudi ali njihovo zadrževanje v istem prostoru. Vlada
Republike Slovenije je sprejela Odlok o začasni prepovedi zbiranja ljudi v za-
vodih s področja vzgoje in izobraževanja ter univerzah in samostojnih viso-
košolskih zavodih (2020), s katerim je 16. marca 2020 zaradi zajezitve in obvla-
dovanja epidemije covida-19 vse navedene institucije oziroma zavode zaprla.
Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.149-161