Page 153 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 153
Spremljanje izvajanja predmeta šport na daljavo s perspektive staršev

Metodologija
Vzorec
V raziskavi smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja ter deskriptivno
in kavzalno-neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja.

Anketiranci so bili starši oziroma skrbniki otrok od 1. do 5. razreda osnovne
šole iz vseh 12 slovenskih regij. Vprašalnik je izpolnilo 355 staršev otrok, od teh
je bilo 183 dečkov (51,5 ) in 172 (48,5 ) deklic. Na vprašalnik je odgovarjalo
89  mater, 11  očetov in en skrbnik. Starostni razpon otrok je bil od 7 do
11 let. Prvo vzgojno-izobraževalno obdobje je vključevalo 191 (55,2 ) otrok,
drugo pa 155 (44,8 ).

Merski pripomočki
Za namene raziskave smo na osnovi obstoječe literature pripravili vprašal-
nik, ki smo ga razdelili na več sklopov. Prvi in drugi sklop sta zajemala splo-
šne podatke o starših in otroku, tretji je bil vezan na predmet šport, četrti pa
se je nanašal na gibalno/športno aktivnost staršev in otrok med pandemijo
covida-19. Vprašalnik je zajemal 50 vprašanj, ki so bila zaprtega, polodprtega
in odprtega tipa. Anketiranci so za reševanje porabili približno 15 minut.

Zbiranje in obdelava podatkov
Podatke smo zbirali v mesecu maju 2020. Spletni vprašalnik je bil dostopen
na platformi 1ka.si. Za reševanje je bilo na voljo 14 dni. Povezavo smo delili po
spletnih družbenih omrežjih (Facebook) in jo poslali razrednim učiteljem ter
jih prosili, da so vprašalnik posredovali staršem.

Pridobljene podatke smo obdelali v programu IBM SPSS Statistics 26. Za
posamezne odgovore smo poročali frekvence (f ) in odstotne frekvence (f ).
Kjer je bilo potrebno, smo podatke tudi dekodirali na način, da smo dobili
spremenljivke, ki jih potrebujemo (npr. učence, ki obiskujejo prvo vzgojno-
izobraževalno obdobje, in tiste, ki obiskujejo drugega). Za analizo razlik med
posameznimi trditvami glede na vzgojno-izobraževalno obdobje smo upo-
rabili test hi-kvadrat. Podatke, pridobljene na podlagi odgovorov na odprta
vprašanja, smo najprej razvrstili po kategorijah glede na podobnost in smi-
selnost ter jih nato analizirali.

Rezultati in razprava
Vzgojno-izobraževalne ustanove imajo pomembno vlogo pri spodbujanju
otrok k redni gibalni/športni aktivnosti (Centers for Disease Control and Pre-
vention 2013), saj ponujajo veliko možnosti za vključevanje otrok v organizi-
rane in neorganizirane gibalne/športne aktivnosti. Predmet šport je edini

153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158