Page 255 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 255
Analiza zaključnih del o izobraževanju
na daljavo na Pedagoški fakulteti
Univerze na Primorskem

Katarina Česnik
Univerza na Primorskem
katarina.cesnik@pef.upr.si

Janez Drobnič
Univerza na Primorskem
janez.drobnic@pef.upr.si

Epidemija koronavirusa je popolnoma preoblikovala izobraževalni proces, saj
je sprva kot alternativni ukrep poučevanja uvedla izobraževanje na daljavo.
Zato je namen naše raziskave z analizo izbranih diplomskih in magistrskih del
študentov Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete, ki so nastala v času
izobraževanja na daljavo, od leta 2020 do zaključka leta 2021, ugotoviti prilo-
žnosti, ki jih ponuja izobraževanje na daljavo kot posodobitev izobraževalnih
praks, in izzive, ki so se pojavili z njim. Kot prednosti izobraževanja na daljavo
se izpostavljajo predvsem možnosti za večje število udeležencev v izobraže-
vanjih, zmanjšanje porabe časa in stroškov za prihod na izobraževanje, samo-
stojnost učencev itn. Učenje na ta način postaja vse odprtejše, hitro rastoče,
zaradi sodobnih tehnologij pa se pojavlja pri vseh generacijah. Tako pa obe-
nem odstranjuje ovire za vseživljenjsko učenje – izobraževanje se odvija na
vseh področjih življenja. Izobraževanje na daljavo pa pomeni tudi izzive, pred-
vsem se izpostavlja problematičnost socialnega in čustvenega razvoja posa-
meznika. Analiza zaključnih del, ki so nastala na temo izobraževanja na daljavo,
razkriva, da je slednje pod vprašanje postavilo tradicionalne metode poučeva-
nja in učne oblike v razredu, motivacijo, vzdrževanje pozornosti, samostojnosti
in samoučinkovitosti učencev.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, koronavirus, motivacija, samoučinko-
vitost, samoregulacija

Uvod
Virus covid-19 je v kratkem času postal svetovna epidemija, ki je popolnoma
preoblikovala življenja mnogih ljudi po svetu (Chrost in Chrost 2021), vplivala
na številne gospodarske in negospodarske sektorje, s tem pa tudi na izobra-
ževalne procese in ustanove, ki so za svoje delovanje poiskale rešitev z iz-
obraževanjem na daljavo (Börnert-Ringleb, Casale in Hillenbrand 2021). Za

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.255-274
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260