Page 399 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 399
Učenje in poučevanje statistike v času izobraževanja na daljavo

Slika 6 15-letno dekle grafično upodobi podatke s pomočjo tortnega prikaza in s pomočjo
sorazmerja določi kote za posamezne podatke (zaradi zaokroževanja je prišlo
do nekaterih netočnosti)

Pomembno je tudi, da znajo napisati poročilo o raziskavi, zato priporočamo
uporabo projektnega in skupinskega dela.

Učenje in poučevanje statistike na daljavo
Predstavljeni model za učenje in poučevanje statistike v osnovni in srednji
šoli je mogoče uporabljati tudi za pouk na daljavo. Pandemija covida-19 je po-
menila tranzicijo pouka iz klasične oblike v učenje na daljavo (Almarashdi in
Jarrah 2021). Pouk na daljavo je med pandemijo potekal sinhrono, to pomeni,
da je interakcija med učiteljem in učenci istočasna, vendar ne v istem pro-
storu, in asinhrono, kar pomeni, da interakcija med učiteljem in učencem po-
teka v različnem času in v različnem prostoru (Csachová in Jurečková 2020).
Pri sinhronem poučevanju se učenci in učitelj povežejo preko kake aplika-
cije (npr. Zooma) in učitelj predava učencem. Pri asinhronem poučevanju pa
učitelj na spletno stran (npr. Moodle ali Google Classroom) naloži snemano
učno uro; učenci si jo nato ogledajo in rešijo dane domače naloge.

Z nastopom pouka na daljavo sta se učenje in poučevanje matematike bi-
stveno spremenila: redki učitelji so se posluževali interaktivne table ali druge
grafične površine (slika 8), kar pa so učitelji in učenci označili kot bistveni pri-
pomoček pri učenju in poučevanja matematike (Busto, Dumbser in Gaburro
2021); večina učiteljev se je posluževala sinhronega ali asinhronega poučeva-
nja z uporabo e-pošte, specifičnih platform za učenje na daljavo, videoklicev
ali socialnih omrežij (Csachová in Jurečková 2020; Rodríguez-Muñiz idr. 2021).

Če se povrnemo na statistiko, je njeno poučevanje med pandemijo po-

399
   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404