Page 47 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 47
Ko izziv postane priložnost: razvoj modela
virtualne zgodnje obravnave v Centru IRIS

Dragana Žunič
Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje
za slepe in slabovidne
dragana.zunic@center-iris.si

Mateja Maljevac
Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje
za slepe in slabovidne
mateja.maljevac@center-iris.si

Pandemija covida-19 je vzgojno-izobraževalni sistem postavila v popolnoma
novo situacijo. Zaradi vsesplošnega zaprtja države so otroci s posebnimi po-
trebami in njihove družine praktično čez noč ostali brez nujno potrebnih spe-
cialnopedagoških obravnav in podpore različnih strokovnjakov, ki so do raz-
glasitve pandemije potekale v živo. Na drugi strani pa smo bili zaradi prehoda
na izobraževanje na daljavo strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju pri svo-
jem delu postavljeni pred nove izzive, ki so zahtevali oblikovanje novih učnih
pristopov in strategij, da sta izobraževanje in podpora otrokom s posebnimi
potrebami lahko dokaj uspešno potekala. Ker ima zgodnja obravnava zelo ve-
lik pomen pri razvoju otrok s slepoto, slabovidnostjo in z okvaro vidne funkcije,
je nemoteno in kontinuirano izvajanje le-te izrednega pomena za celostni ra-
zvoj otrok z okvaro vida. V prispevku, na podlagi dveh študij primerov, podrob-
neje predstavljamo razvoj novega modela in ključnih korakov pri prehodu na
virtualno zgodnjo obravnavo za predšolske otroke s slepoto, slabovidnostjo in
z okvaro vidne funkcije v Centru IRIS. Nov model temelji na pripravi na izvaja-
nje virtualne zgodnje obravnave, na neposrednem delu z otrokom in družino
po različnih kanalih ter na evalvaciji obravnave s postavitvijo termina in ciljev
prihodnjega srečanja.
Ključne besede: virtualna zgodnja obravnava, pandemija covida-19, otroci s sle-
poto in slabovidnostjo

Uvod
Znanstveno in strokovno zanimanje za področje zgodnje obravnave pred-
šolskih otrok s posebnimi potrebami in z rizičnimi dejavniki v zadnjih dese-
tletjih izjemno narašča. Trenutno ima večina držav na svetu razvite svoje sis-
teme zgodnje obravnave, ki se med seboj razlikujejo po prevladujočem mo-
delu zgodnje obravnave, naboru in obsegu storitev za podporo družinam,

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.47-61
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52