Page 69 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 69
Stališča študentov predšolske vzgoje do uporabe digitalnih tehnologij

sredstev ter zmožnost iskanja, zbiranja, obdelovanja, vrednotenja (kritične
presoje) podatkov, informacij in konceptov, zmožnost kreativne rabe digital-
nih tehnologij za izdelavo različnih izdelkov, zmožnost komunikacije in so-
delovanja na daljavo, zmožnost za varno rabo digitalnih sredstev ter za upo-
števanje pravnih in etičnih načel uporabe ter objave informacij (Usar in Jerše
2021).

Igra je osrednjega pomena za otrokova razvoj in učenje. Otrokove interak-
cije z digitalnimi tehnologijami in mediji odražajo njegove interakcije z dru-
gimi materiali za igro. Otroci potrebujejo priložnosti za raziskovanje tehnolo-
gije in interaktivnih medijev na igriv ter ustvarjalen način. Primerne izkušnje z
digitalnimi tehnologijami in mediji otrokom omogočajo, da nadzorujejo me-
dij in izid izkušnje, da raziskujejo funkcionalnost teh orodij in si predstavljajo,
kako bi jih lahko uporabili v resničnem življenju. Primer slednjega je preu-
čevala Marilyn Fleer (2020), ki je opazovala uporabo digitalnih tehnologij pri
otrocih v vrtcu. Opazila je, da so otroci uporabljali digitalno tehnologijo na
različne načine v različnih dejavnostih in prostorih v vrtcu ter jo vključevali
v svojo igro. Ko pa je uporaba digitalnih tehnologij postala pogosta praksa
v vrtcu, so se pojavile kompleksnejše prakse uporabe digitalnih tehnologij,
npr., otroci so začeli snemati igro drug drugega, ki so jo ob ogledu podoživeli.
Na ta način je digitalna oprema podpirala otroško igro, hkrati pa je omogočila
vpogled v pravila, vloge in dejanja otrok (Fleer 2020).

Opredelitev problema
Kljub smernicam za uporabo digitalnih tehnologij v vrtcu in dostopnosti sle-
dnjih za vrtce je uporaba le-teh v vrtcih še vedno nizka (Madsen, Thorvald-
sen in Archard 2018), na kar vplivajo različni dejavniki, med katerimi so tudi
digitalne kompetence vzgojiteljev in odnos slednjih do uporabe digitalnih
tehnologij v izobraževanju. Pomen vključevanja digitalnih tehnologij v vrtec
ter dejavniki, ki vplivajo na bodočo rabo digitalnih tehnologij v vrtcu (slika 2),
so spodbudili izvedbo raziskave stališč študentov predšolske vzgoje o pogo-
stosti rabe računalnika, njihovih digitalnih kompetencah in profesionalnem
odnosu ter vlogi le-teh pri uporabi digitalnih tehnologij pri prihodnjem pe-
dagoškem delu v vrtcih.

Namen in cilji raziskave
Namen raziskave je bil ugotoviti stališča študentov predšolske vzgoje o njiho-
vih digitalnih kompetencah, profesionalnem odnosu in prihodnji rabi digital-
nih tehnologij. Nadalje smo želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike med pogo-
stostjo rabe računalnika in prihodnjo uporabo digitalnih tehnologij v izobra-

69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74