Page 71 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 71
Stališča študentov predšolske vzgoje do uporabe digitalnih tehnologij
Preglednica 2 Struktura vprašalnika
Področja vprašalnika Število Tip vprašanj
Demografska vprašanja Vprašanja zaprtega tipa
Pogostost rabe računalnika Vprašanja zaprtega tipa
Profesionalne digitalne kompetence Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
Profesionalni odnos do uporabe Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
digitalnih tehnologij
Prihodnja raba digitalnih tehnologij Vprašanja zaprtega tipa
šanja, tematsko razvrščena v tri sklope: profesionalne digitalne kompetence,
profesionalni odnos do uporabe digitalnih tehnologij in prihodnja raba digi-
talnih tehnologij, ki predstavljajo tri glavne konstrukte vprašalnika (pregled-
nica 2).
V nadaljevanju predstavljamo primere vprašanj za posamezne konstrukte:
1. Profesionalne digitalne kompetence:
– Poznam digitalne tehnologije, ki lahko pomagajo diferencirati de-
javnosti pri (otroški) igri, učenju in razvoju.
– Na splošno sem samozavesten pri uporabi digitalnih tehnologij.
– Zlahka se seznanim z novimi digitalnimi tehnologijami.
2. Profesionalni odnos do uporabe digitalnih tehnologij:
– Uporaba digitalnih orodij v vrtcu predstavlja dodano vrednost v pe-
dagoškem procesu.
– Uporaba digitalnih orodij je bistvenega pomena za dobro pouče-
vanje.
– Pričakovanja, povezana z uporabo digitalnih tehnologij pri pouče-
vanju, me frustrirajo.
3. Prihodnja raba digitalnih tehnologij:
– Pedagoške aplikacije.
– Igrače in tehnologija za kodiranje (izobraževalni roboti: Microbit,
Ozmo, Spero, Lego Boost).
– Orodja za predstavitve.
Kot merilo notranje konsistentnosti vprašalnika smo uporabili Cronba-
chovo alfo (preglednica 3).
Rezultati in interpretacija
Analiza rezultatov kaže, da večina anketirancev (80 ) računalnik uporablja-
nja dnevno. V splošnem študentje ocenjujejo, da bodo tudi v prihodnje pri
71
Preglednica 2 Struktura vprašalnika
Področja vprašalnika Število Tip vprašanj
Demografska vprašanja Vprašanja zaprtega tipa
Pogostost rabe računalnika Vprašanja zaprtega tipa
Profesionalne digitalne kompetence Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
Profesionalni odnos do uporabe Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
digitalnih tehnologij
Prihodnja raba digitalnih tehnologij Vprašanja zaprtega tipa
šanja, tematsko razvrščena v tri sklope: profesionalne digitalne kompetence,
profesionalni odnos do uporabe digitalnih tehnologij in prihodnja raba digi-
talnih tehnologij, ki predstavljajo tri glavne konstrukte vprašalnika (pregled-
nica 2).
V nadaljevanju predstavljamo primere vprašanj za posamezne konstrukte:
1. Profesionalne digitalne kompetence:
– Poznam digitalne tehnologije, ki lahko pomagajo diferencirati de-
javnosti pri (otroški) igri, učenju in razvoju.
– Na splošno sem samozavesten pri uporabi digitalnih tehnologij.
– Zlahka se seznanim z novimi digitalnimi tehnologijami.
2. Profesionalni odnos do uporabe digitalnih tehnologij:
– Uporaba digitalnih orodij v vrtcu predstavlja dodano vrednost v pe-
dagoškem procesu.
– Uporaba digitalnih orodij je bistvenega pomena za dobro pouče-
vanje.
– Pričakovanja, povezana z uporabo digitalnih tehnologij pri pouče-
vanju, me frustrirajo.
3. Prihodnja raba digitalnih tehnologij:
– Pedagoške aplikacije.
– Igrače in tehnologija za kodiranje (izobraževalni roboti: Microbit,
Ozmo, Spero, Lego Boost).
– Orodja za predstavitve.
Kot merilo notranje konsistentnosti vprašalnika smo uporabili Cronba-
chovo alfo (preglednica 3).
Rezultati in interpretacija
Analiza rezultatov kaže, da večina anketirancev (80 ) računalnik uporablja-
nja dnevno. V splošnem študentje ocenjujejo, da bodo tudi v prihodnje pri
71