Page 97 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 97
Spremembe v poučevanju glasbene
umetnosti od začetka epidemije covida-19
do leta 2022

Barbara Kopačin
Univerza na Primorskem
barbara.kopacin@pef.upr.si

Matija Jenko
Univerza na Primorskem
matija.jenko@pef.upr.si

V zadnjih dveh letih so tudi učitelji, ki poučujejo glasbeno umetnost na osnovni
šoli, nenehno soočeni s spremembami pri načrtovanju in izvajanju pouka ter v
učnem okolju, zaradi česar so morali razviti nove strategije dela, tako na daljavo
kot tudi v učilnici. Zanimalo nas je, kakšnih sprememb je bilo deležno pouče-
vanje glasbene umetnosti v času epidemije covida-19, katere spremembe so
po izkušnji s poučevanjem na daljavo učitelji ohranili do danes ter kakšna je
sprememba v odnosu učencev do predmeta glasbene umetnosti od začetka
epidemije do danes. Mnogi so tako v času od marca 2020 do danes pridobili
nova znanja, izkušnje, si pripravili nova didaktična gradiva, ki jih uporabljajo
tudi dandanes. Po drugi strani se je po mnenju učiteljev odnos učencev do
načina poučevanja predmeta glasbena umetnost v tem času poslabšal, saj so
bili učenci zaradi načinov dela, ki ne omogočajo optimalnih možnosti za iz-
vajanje glasbenih dejavnosti, prikrajšani za pravo doživetje izkušnje glasbene
umetnosti.
Ključne besede: glasbena umetnost, poučevanje na daljavo, spremembe stra-
tegij poučevanja, sprememba odnosa učencev

Uvod
Glasba je že od nekdaj vpeta v vsako kulturo, ki z njo postane na nek način
tudi opredeljena. Vpliva na človeška občutja, misli in delovanje. V šolskem
okolju naj bi skozi predmet glasbena umetnost vzpostavljala sproščeno ko-
munikacijo, spodbujala samodisciplino in ustvarjalnost, vzbujala estetsko
občutljivost ter omogočala umetniško izražanje in sodelovanje učencev.
Omenjeni predmet vsem učencem ponuja izkušnje za aktivno in kritično po-
slušanje glasbe ob različnih situacijah, preko glasbenih dejavnosti izvajanja
in ustvarjanja glasbe učence motivira za vseživljenjsko učenje ter spodbuja
sodelovanje v pevskih zborih in drugih glasbenih skupinah ali zasedbah.
Tako se v učencih krepita glasbeno doživljanje in mišljenje, obenem pa se

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.97-115
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102