Page 98 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 98
bara Kopačin in Matija Jenko

razvijajo glasbenih sposobnosti, znanja in spretnosti, kot predvideva tudi
Učni načrt za glasbeno vzgojo (Ministrstvo za šolstvo in šport 2011).

Z izdajo Odredbe o razglasitvi epidemije nalezljive bolezni na območju
Republike Slovenije (2020) je postalo ogroženo bistvo predmeta glasbena
umetnost. Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (v nadaljevanju
MIZŠ) je osnovnim in srednjim šolam poslalo »Priporočila osnovnim in sre-
dnjim šolam za izvajanje izobraževanja na daljavo« (Ministrstvo za izobraže-
vanje, znanost in šport 2020), v katerih je učiteljem svetovalo, kako naj izva-
jajo pouk v času zaprtja šol, katere platforme naj za to uporabijo, predlagalo
načine preverjanja in ocenjevanja znanja na daljavo ter ponudilo usmeritve,
kje lahko učitelji najdejo podporo za svoje delo na daljavo.

Kmalu po začetku novega šolskega leta jeseni 2020 se je pedagoški proces
na vseh vzgojno-izobraževalnih zavodih od vrtcev do univerz na podlagi no-
vega Odloka o začasni prepovedi zbiranja ljudi v zavodih s področja vzgoje in
izobraževanja ter univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih (2020) spet
preselil na daljavo. Februarja 2021 so se razmere začele sproščati, šolsko leto
pa se je zaključilo po modelu C, kar je pomenilo, da so se posamezni razredi
en teden šolali v učilnicah, en teden pa na daljavo (Direktorat za predšolsko
vzgojo in osnovno šolstvo 2021). V šolskem letu 2021/2022 se je MIZŠ odločilo,
da naj se šolanje v kar največji možni meri izvaja v šolah. V kolikor zaradi od-
sotnosti strokovnih delavcev ni možno izvajanje pouka v šoli, lahko šola za
posamezne oddelke preide k pouku na daljavo, pri katerem se lahko združi
tudi več oddelkov in se smiselno prilagodi urnik izvajanja takšnega pouka.
Prav tako je MIZŠ predvidelo, da naj se posamezen oddelek izobražuje na
daljavo, če se bo v razredu pojavila okužba z virusom SARS-CoV-2 (Ministr-
stvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod Republike Slovenije za šolstvo
in Nacionalni inštitut za javno zdravje 2021).

Ravno zaradi posebnosti predmeta glasbena umetnost, pri katerem učenci
ne pridobivajo zgolj glasbenih znanj, ampak razvijajo tudi različne sposob-
nosti in spretnosti skozi tri različne glasbene dejavnosti, tj. izvajanje, poslu-
šanje in ustvarjanje glasbe, smo želeli ugotoviti, kakšne spremembe je bilo
deležno poučevanje glasbene umetnosti v času epidemije covida-19, katere
prakse učiteljev iz tistega časa so se ohranile do danes ter ali se je v časov-
nem obdobju od prve razglasitve epidemije bolezni covid-19 do danes odnos
učencev do pouka glasbene umetnosti spremenil.

Pouk glasbene umetnosti
Pouk glasbene umetnosti obsega tri področja – izvajanje, poslušanje in
ustvarjanje –, ki se kažejo skozi glasbene dejavnosti. Skozi glasbeno dejav-

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103