Page 31 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 31
Vzgoja z umetnostjo in prvoosebna umetniška izkušnja

omenjeno predstavitev angažiranih likovnih del na način, da v predstavitvi ni
prevladovala likovnoteoretska analiza samih del (tretjeosebna izkušnja), am-
pak oris družbenega konteksta in likovnih pristopov, ki so jih uporabili izbrani
umetniki, da bi tako dijaki poglobili svoje prvoosebne izkušnje (projekt Glas
mladih: upor in okoljski aktivizem, Gimnazija Franca Miklošiča v Ljutomeru
2021).

Največ pozornosti smo v projektu SKUM namenili uporabi umetniških jezi-
kov in praks, s katerimi smo otrokom in mladostnikom omogočili poglablja-
nje razumevanja vzgojno-izobraževalne tematike, premagovanje učnih ovir,
ki so se poglabljale ob zaprtju vrtcev in šol, ter ustvarjanje njihovih svetov in
upodobitev sebe v svetu.

Najkonvencionalnejšim povezavam umetniških praks z veljavnimi učnimi
načrti umetniških predmetov in s poukom slovenskega jezika smo dodajali
številne tandemske pristope, kjer so vzgojitelji v vrtcih in učitelji v šolah sku-
paj z umetniki načrtovali in izvedli poglobitve učne materije. Tu smo spo-
znavali, da povezovanje splošnoizobraževalnih pa tudi strokovnih in poklic-
nih vsebin z umetniškimi praksami nima meja. Spoznavanje naravnega in
družbenega okolja (projekt Pravljični prostori – Kotuljski kotički, OŠ Koro-
ški jeklarji, Ravne na Koroškem 2019–2020), zgodovine lastnega kraja (pro-
jekt Zgodbe mojega kraja, Gimnazija Franca Miklošiča v Ljutomeru 2019–
2020; projekt Kdo je Slovenj Gradec?, gimnazija Slovenj Gradec 2018–2019),
okoljske tematike (projekt Glas mladih: upor in okoljski aktivizem, Gimnazija
Franca Miklošiča v Ljutomeru 2021), kemijskih reakcij (projekt Redoks reakcije,
Gimnazija Franca Miklošiča v Ljutomeru 2018–2019), matematike (projekt Ge-
ometrijska telesa v besedah in sliki, OŠ Stročja vas 2020–2021), tujega jezika
(projekt Skozi strip . . . med Nemce, OŠ Stročja vas 2022), delovanja telesnih
organov (projekt Metaforika telesa, Srednja zdravstvena šola Slovenj Gradec
2020–2021), oblikovanja turistične ponudbe kraja (projekt Tudi moj kraj je del
Slovenije – Idemo!, Srednja šola za gostinstvo in turizem Radenci 2020–2021),
pripovedovanja kot oblike dela z najmlajšimi otroki v vrtcu (projekt Ustvar-
jalno pripovedovanje, Gimnazija Franca Miklošiča v Ljutomeru 2020–2021),
terapije s pomočjo konj (Terapija s pomočjo živali, Srednja zdravstvena šola
Slovenj Gradec 2022) so le nekateri primeri projektov, v katerih so umetniki
sodelovali z vzgojitelji/učitelji in otroki/dijaki pri usvajanju predpisanih učnih
vsebin.

V času zapiranja vrtcev in šol ter zaukazanega vzdrževanja fizične distance,
ko se je večina pouka preselila pred računalniške ekrane, smo z izbranimi za-
dolžitvami otrok in mladostnikov slednje spodbujali, da so raziskovali svojo
lokalno okolico in svoja spoznanja delili z vrstniki. Prav tako smo mladostnike

31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36