Page 37 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 37
Spodbudno, odprto in inovativno učno
okolje kulturno-umetnostne vzgoje

Sonja Rutar
Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
sonja.rutar@pef.upr.si

Jana Kalin
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
jana.kalin@guest.arnes.si

Anna Kožuh
Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
anna.kozuh@pef.upr.si

Bogdana Borota
Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
bogdana.borota@pef.upr.si

V prispevku opredeljujemo spodbudno, odprto in inovativno učno okolje kot
sintezo strukturnih ter procesnih elementov kakovosti, ki se pomensko vzpo-
stavljajo, razvijajo in zagotavljajo v dialogu vseh vključenih v učečo se skup-
nost v kulturno-umetnostni vzgoji (KUV) v vrtcih ter šolah. V prispevku pove-
zujemo razvoj zagotavljanja spodbudnega učnega okolja z opredelitvijo spod-
budnega, odprtega in inovativnega učnega okolja. Šolsko kulturo, klimo in
skupnost umeščamo v funkcijo osrednjega konteksta in vira (spodbudnega)
učnega okolja, učno okolje pa izpostavljamo kot prostor in priložnost za or-
ganizacijo umetniške izkušnje, intuicije, uvida in doživljanja. Pri tem pripozna-
vamo dokumentiranje kot izkustveno-metakognitivno platformo pedagoških
odločitev v kulturno-umetnostni vzgoji.
Ključne besede: učno okolje, kultura, šolska klima, interakcije, kulturno-
umetnostna vzgoja, sporazumevalne zmožnosti

Uvod
Vzgojno-izobraževalni proces, ki temelji na prednostih in sposobnostih učen-
cev, vzpostavlja pričakovanja in ravnanja, ki spodbujajo notranjo motivacijo
otrok/učencev, otrokom/učencem zagotavlja podporo pri reševanju konflik-
tnih situacij, spodbuja sodelovanje med otroki/učenci in je zgled za spo-
štljivo in primerno komunikacijo ter prosocialno vedenje. Vedenja vzgojite-
ljev/učiteljev se povezujejo s socialno in čustveno klimo v razredu ter z učen-
čevimi pričakovanji do sebe, verjetjem vase in v svoje zmožnosti (Yu, Kre-

Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih
in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-172-8.37-55
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42